پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
پلیس فتا نسبت به ترفند مجرمان با برقراری تماس واتساپی با نمایه سازمان صدا و سیما هشدار داد.
شعار سال: سرهنگ علی محمد رجبی در گفتگو با یک رسانه گفت: برخی از مجرمان با برقراری تماس تلفنی و اجرای نقشه‌های خود اقدام به هک و تخلیه حساب بانکی هموطنان می‌کنند.

وی افزود: شیوه مجرمان به این صورت است که در ابتدا به صورت تصادفی با شماره‌ای تماس گرفته و اظهار می‌کنند که از رادیو جوان تماس گرفته و به مخاطب خود اعلام می‌کنند که شما برنده کمک هزینه سفر عتبات شدید و در حال حاضر بر روی خط زنده برنامه هستید و باید مصاحبه کنید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: این افراد به هموطنان اعلام می‌کنند که مدیران عامل اپراتور‌های تلفن همراه کشور نیز در استودیو حضور دارند و شما به عنوان برنده هر پیامی که دارید می‌توانید به آن‎ها بگویید.

وی افزود: مجرمان به بهانه اعلام نحوه واریز جایزه به حساب افراد مورد هدفشان ابتدا آن‌ها را به یک اپراتور صوری متصل کرده و در ادامه چند پیامک احراز هویت برای فرد مورد نظر خود ارسال می‌کنند و در نهایت طی چند دقیقه اقدام به تخلیه حساب بانکی هموطنان می‌کنند.

به گفته سرهنگ رجبی این افراد از طریق پیامرسان واتساپ و با نشان و نمایه سازمان صدا و سیما با اهداف خود تماس برقرار می‌کنند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۹۹۱۲۸، www.mizan.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین