پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
در مطلب زیر به محاسبه هزینه حمله روسیه به اوکراین پرداخته است و در آخر یادآور شده که؛ این که سان تزو ژنرال باستانی ارتش چین ۲۵۰۰ سال پیش در کتاب هنر جنگ گفته که بالاترین هنر جنگ این است که بدون جنگیدن بر دشمن غلبه کنی، امروز به راحتی با تحریم‌های غرب میتوان دید و محاسبه کرد وقدرت جنگ اقتصادی را هزاران برابر بالاتر از بمب‌های اتمی تحلیل کرد.
شعار سال: محاسبه هزینه حمله روسیه به اوکراین

۱- کل روبل روسیه در گردش ۳۴ تریلیون روبل است که قبل از حمله با قیمت هر دلار ۶۹ روبل و بعد از حمله با قیمت هر دلار ۸۶ روبل، ارزش روبل حدود ۲۵ درصد سقوط کرد که زیانی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برای روسیه است.

۲- بورس مسکو دو سال گذشته رشد بسیار بالایی داشت به طوری که ارزش بازار بورس مسکو تا ۸۴۰ میلیارد دلار گزارش شده بود، ولی در طول روز‌های حمله به اوکراین، ارزش بازار بورس مسکو به حدود ۲۳۰ میلیارد دلار رسید که در اینجا نیز حدود ۶۱۰ میلیارد دلار ضرر کرد.

۳- تحریم‌های امریکا و اروپا و نخریدن نفت روسیه و تحریم گاز روسیه و... هم اگر برفرض ۸۰ میلیارد دلار خسارت وارد کند.

۴- هزینه جنگ با کلیه مخارج ۱۵۰ هزار سرباز روسی و هزینه تانک‌ها و ماشین الات جنگی و موشک‌ها و پرداخت مخارج پناهندگان اوکراینی و ... هم اگر ۱۰ میلیارد دلار باشد.

کل هزینه روسیه حدود ۸۰۰ میلیارد دلار می‌باشد.

در مقابل اقتصاد اوکراین تولید ناخالص اوکراین ۲۰۰ میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۲ پیش بینی شده است، و روسیه اگر برفرض کل اوکراین را اشغال و حداکثر بهره برداری اقتصادی را بکند، وخیلی زرنگ باشد، میتواند ۵۰ میلیارد دلار از اقتصاد اوکراین را دردست بگیرد.

پس در اینجا غرب بدون ورود به جنگ و فقط ظرف چند روزاول توانسته ۸۰۰ میلیارد دلار به روسیه خسارت وارد کند؛ و روسیه اگر زرنگ باشد، در آینده باید ببینیم این ضرر خود را چگونه میخواهد جبران کند؟

این که سان تزو ژنرال باستانی ارتش چین ۲۵۰۰ سال پیش در کتاب هنر جنگ گفته که بالاترین هنر جنگ این است که بدون جنگیدن بر دشمن غلبه کنی، امروز به راحتی با تحریم‌های غرب میتوان دید و محاسبه کرد وقدرت جنگ اقتصادی را هزاران برابر بالاتر از بمب‌های اتمی تحلیل کرد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی مجمع فعالان اقتصادی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین