پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
حق پرستاری مشمولان خانواده ایثارگران در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۷ درصد افزایش یافت و این مبلغ برای ۱۲۰ هزار نفر از جانبازان و آزادگان و والدین و همسران و فرزندان شهدا از ابتدای سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود.
شعار سال: طبق ماده ۲۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دولت موظف است به منظور حمایت از سلامت جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی و جانبازان دارای محدودیت جسمی و حرکتی به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود، نسبت به برقراری و پرداخت حق پرستاری و حق همیاری بر مبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران اقدام و اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سنواتی منظور کند.

در تبصره یک این ماده والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری خاص و یا صعب العلاج یا محدودیت جسمی و حرکتی هستند پس از تایید کمیسیون پزشکی بنیاد مشمول این ماده می‌شوند.

با توجه به تصویب حداقل حقوق دستمزد و حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ ضریب k حق پرستاری مشمولین ماده ۲۶ قانون جامع مشخص و مبلغ یک k حق پرستاری از مبلغ ۲۶۵۵۴۹۵۰ ریال به مبلغ ۴۱۷۹۷۵۰۰ ریال افزایش پیدا می‌کند و از ابتدای سال ۱۴۰۱ قابل پرداخت است.

شایان ذکر است حق پرستاری مشمولین بر اساس افزایش حداقل حقوق کارگران با ۵۷ درصد افزایش همراه است و بر اساس آرای کمیسیون پزشکی بنیاد تا کنون بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر از جانبازان و آزادگان و والدین و همسران و فرزندان شهدا از حق پرستاری برخوردارند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید، تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۱۱۲۰۳، www.isaar.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین