پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۹۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کار از تقلب مخفیانه گذشته است. بشکل رسوا، کم فروشی می‌کنند و گران فروشی. بارنامه تغییر می‌دهند و به هزار شیوه، از حجم بار ارسالی می‌زنند. بطور متوسط در هر تن ۲۰۰ کیلو آب می‌رود. چه کسی مسئول رسیدگی به این اجحاف است.
شعار سال: در بازار محصولات فولادی روش‌هایی همچون کم فروشی، فروش محصولات غیراستاندارد و قیمت گذاری کالا بر اساس حجم فروش، از مهم‌ترین روش‌های تقلب محسوب می‌شوند.

هر شاخه تیرآهن سایز ۱۴ باید ۱۵۰ کیلو گرم باشد که برخی از تولید کنندگان این محصول را با وزن ۱۲۰ کیلوگرم روانه بازار کرده‌اند. جدول سایز و وزن تیرآهن نشان می‌دهد که وزن ۱۲۰ کیلوگرمی مربوط به تیرآهن سایز ۱۲ است که در بازار آهن کشور تیر آهن ۱۴ با وزن تیر آهن ۱۲ به مشتریان عرضه می‌شود که این تقلب سبب شده تا هم مشتریان پول بیشتری بابت جنس کم کیفیت بپردازند و هم در عرصه ساخت و ساز، استاندارد‌های ساختمانی تنزل یابد.

این همه ماجرا نیست. به محصول پرفروش این بازار "ذوبی" می‌گویند که محصول نهایی همان ذوب آهن است. این تیرآهن اصفهانی نسبت به تیرآهن‌های دیگر سنگین‌تر است و این گونه نیست که برای محصول کارخانه‌های دیگر تقاضایی نباشد. هر کس که قصد خرید این نوع آهن را دارد باید دقت بیشتری خرج دهد و به فروشنده بگوید مقصودش از تیرآهن کدام تیرآهن است؟ ذوبی یا آرین؟ طوس یا ترک؟

مسئله کم فروشی در بازار به گونه‌ای رخ می‌دهد که میلگرد و تیرآهن‌هایی که در بازار موجود هستند، گا‌ها از وزن استاندارد خودشان پایین‌تر عرضه می‌شوند و به صورت شاخه‌ای عرضه شده نه به صورت کیلویی؛ همین عوامل موجب ضرر مصرف کنندگان می‌شود. فروشنده‌های آهن دیری است در این بازار از باسکول استفاده نمی‌کنند و این ابزار اندازه‌گیری را برای خرید شاخه‌ای تیرآهن کنار گذاشتند. در واقع حین خرید مشتری فروشندگان برای اندازه‌گیری کالای آهنی مقاومت نشان می‌دهند.

روش مطرح دیگر، جابجا کردن بارنامه به روش‌های مختلف و ایجاد تقلب در آن است. بعد از تحویل بار توسط مشتری هم، کسی پاسخگوی اعتراضات نیست.
تعداد بازدید : 37

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته ازمنابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین