پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۰۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
هرگز دیگران را به مرگ تهدید نکنید. این کار از نظر قانونی جرم است.
شعار سال: نزاع‌های خیابانی از جمله جرائمی است که حجم بالایی از پرونده‌های پزشکی قانونی را تشکیل می‌دهد. البته همه این دعوا‌ها به جراحت منجر نمی‌شود و گاه شاهد فحاشی طرفین یا تهدید هستیم، در حالی که همین کار هم به لحاظ قانونی جرم محسوب می‌شود.

مجازات فحاشی
فحاشی از نظر قانونی به دو دسته تقسیم می‌شود. بخش اول قذف نام دارد و در واقع می‌توان آن را فحاشی ناموسی دانست. ماده ۲۴۵ قانون مجازات اسلامی تصریح کرده است: «قذف، عبارت است از نسبت دادن زنا یا لواط به شخص دیگر، هر چند مرده باشد.»

طبق قانون حد قذف، ۸۰ ضربه شلاق است. البته در مواردی نیز فرد فحاش مشمول حد نمی‌شود که در این صورت مجازات او ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری است.

همچنین فحاشی که مشمول قذف نشود مطابق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مجازات خواهد داشت. در این ماده آمده است: «توهین به افراد، از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، دارای مجازات جزای نقدی درجه شش خواهد بود.»

تهدید به قتل
گاهی در دعوا‌ها شاهد هستیم طرفین یکدیگر را به قتل تهدید می‌کنند. عبارت‌هایی مانند می‌کشمت اگر چه شبیه به رجزخوانی است، اما از نظر قانونی جرم محسوب می‌شود و می‌تواند تا دو سال حبس داشته باشد.

بر اساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی «هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضرر‌های نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.»
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۴۸۱۱۱، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
عئاقب کارشون رو نمی دونن احمق ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
مردم ما اینها رو اصلا نمی دونن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین