پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
بی هوا و اصلا یکجور‌هایی یک مرتبه و بدون عقبه، مهرداد لاهوتی در سیبل خبری چند پایگاه تحلیلی خبری قرار گرفته است. سوال اینجاست که آیا این جریان، قصد به صحنه سیاسی آوردن مجدد لاهوتی با رویکرد مثلا آنتی برند را دارد یا با پروژه لاهوتی ستیزی و تخریب ایشان مواجه هستیم؟ آیا گزارش تهیه شده توسط رسانه عصر خبر با عنوان معاون اتاق تعاون ایران کیست؟ آغازی بر یک تخریب باید در نظر گرفته شود؟
شعار سال: آذر ماه سال گذشته مهرداد لاهوتی نماینده ادوار مجلس و عضو حزب اعتدال و توسعه از سوی بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران به عنوان معاون پارلمانی و امور حقوقی منصوب شد.

اما باید پرسید مهرداد لاهوتی کیست؟ وی نماینده ادوار مجلس در دوره‌های هشتم، نهم و دهم لنگرود بوده و از او در رسانه‌ها به عنوان چهره نزدیک به علی لاریجانی و عضو حزب اعتدال و توسعه یاد می‌شود به طوری که لاهوتی به صراحت درباره لاریجانی گفته است: ' امثال لاریجانی بیت المال محسوب می‌شوند'.

درمراسم معارفه لاهوتی، عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران گفت: 'استفاده از تخصص، دانش و ظرفیت‌های مدیران درون بخش تعاون، از اولویت‌های اتاق تعاون ایران است'. اما عبداللهی توضیح نداد که آیا لاهوتی از مدیران بخش تعاون است؟ و این که آیا مهرداد لاهوتی با ۶۰ سال سن بازنشسته نیست؟ و مطلب دیگر این که آیا اتاق تعاون ایران نمی‌تواند از افراد جوانتر و تازه تنفس‌تر در اتاق استفاده و در حقیقت به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص عمل کرده باشد؟

البته مهرداد لاهوتی در اواخر دولت حسن روحانی (تیر ماه ۱۳۹۹) پس از طی شدن دوره نمایندگی مجلس از سوی محمد باقر نوبخت عضو ارشد حزب اعتدال و توسعه و یار نزدیک روحانی به عنوان مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه در امور مجلس و حقوقی منصوب شد.

موضوع دیگری که درباره مهرداد لاهوتی می‌توان ذکر کرد ماجرای شهردارشدن پسر و برادر وی درشهر‌های شمالی است که از موضوعاتی است که درباره وی درگذشته مطرح بود. رسانه‌ها به نقل از مهرداد لاهوتی نوشته بودند:"شما هر حکمی درزمینه دریافت سمت یا پستی پیرامون پسر من دیدید آن را به من نشان دهید من خودم به شما یک سکه می‌دهم ". مهرداد لاهوتی در گفتگو با یک رسانه، در واکنش به سوالی درباره انتصاب فرزندش به‌عنوان شهردار چاف و چمخاله اعلام کرده بود: این بحث‌ها را رها کنید. بروید دنبال افراد کله‌گنده! وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر پیشین خود مبنی بر اینکه فرزندش هرگز شهرداری چمخاله را نمی‌پذیرد، گفت: خبرنگاران باید به‌دنبال سوژه‌های بزرگ باشند. بروید ببینید به‌عنوان مثال خانواده وزرا و معاونانشان کجا هستند.

معرفی لاهوتی و اتاق تعاون ایران یا آغازی بر یک تخریب!
موضوع دیگری که باید از رئیس اتاق تعاون ایران پرسید تعداد مشاوران اتاق و ملاک این انتصاب‌ها چیست؟

صحن علنی مجلس در ۱۱ آذر ماه سال ۱۳۹۷ هم از روز‌های است که درباره آقای لاهوتی باید ذکر کرد. سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در جریان بررسی بودجه ۹۷ در واکنش به اظهارات مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود اظهار کرد:'آقای لاهوتی مطالبی بیان کرده که لازم می‌دانم مزاحی بکنم، زیرا چندین بار وی سر به سر ما گذاشته است'. در ادامه، شعری را اینگونه خطاب به لاهوتی در صحن قرائت کرد.

از دست تو یک ایل به تنگ آمده‌اند/ هم آدم و جبرئیل به تنگ آمده‌اند
من هیچ، ولی برادرم لاهوتی/ از دست تو چرچیل هم به تنگ آمده است

لاهوتی هم در ادامه بیان کرد: دلخوش منظور بدی نداشت و می‌خواست با من مزاح کند، پس با شعر پاسخ وی را می‌دهم.

من مست و تو دیوانه، ما را که برد خانه
صدبار تو را گفتم، کم خور دو سه پیمانه

لاهوتی برای تأکید بر سخنان خود چندین بار مصرع آخر را خواند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر خبر، تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۰۸۳۳۱، www.asrkhabar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین