پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان گفت: 663 کیلومتر فیبرنوری در سراسر استان در حال اجراست که 96 کیلومتر آن نصب شده و باقی مانده آن تا پایان سال 96 به اتمام خواهد رسید.

شعارسال: فردین سعیدی بعد از ظهر امروز در جلسه رفع مشکلات حوزه مخابرات و پـست شهرستان سقز در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: در زمینه آماده کردن بسترهای لازم برای واگذاری اینترنت پرسرعت به روستاها، در فاز اول در سال 93 تعداد 330 روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند که در فاز سوم این تعداد به 881 روستا خواهد رسید.

وی ادامه داد: 663 کیلومتر فیبرنوری در سراسر استان در حال اجراست که 96 کیلومتر آن نصب شده است و تا پایان سال 96 به اتمام خواهد رسید.

این مسؤول عنوان کرد: قبل از آغاز به‌کار دولت یازدهم، پهنای باند هم 5 و 6 دهم گیگابایت بود که هم اکنون این میزان 50 گیگابایت است که 30 گیگابایت آن خریداری و 20 گیگابایت دیگر آماده واگذاری است.

سعیدی اظهار داشت: در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی هم، قبل از آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید، استان کردستان در کشور رتبه 29 بود که هم‌اکنون 2 رتبه و نفوذ اینترنت در استان از 16 و 37 صدم به 27 و دو دهم درصد ارتقا یافته است.

در این جلسه، ماهیار عطار، معاون اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب کشور نیز اعلام کرد برای رفع مشکلات ارتباطات تلفن همراه در مسیرهای جاده‌ای تلاش خواهد شد.

فاتح احمدی‌سلیمانیه، مدیرکل پست استان کردستان هم خواستار در نظر گرفتن اعتبار توسط فرمانداری سقز و سایر فرمانداری‌ها برای این شرکت در شهرستان‌ها شد.

مدیر‌کل شرکت مخابرات استان کردستان هم تصریح کرد: وضع پوشش تلفن همراه در جاده‌ها ارتقا خواهد یافت و مشکلات تلفن‌های wll روستایی هم به حداقل خواهد رسید.

علی‌اکبر ورمقانی، فرماندار سقز هم خواستار ارتقای پوشش شبکه‌های تلفن همراه، رفع هم‌پوشانی تلفن ثابت در روستاها، رفع نقاط‌کور با نصب دکل‌های مخابراتی در جاده‌ها و توزیع مناسب قبض‌های تلفن همراه و پلاک‌های کدپستی در روستاهای این شهرستان شد.

رئیس اداره مخابرات سقز هم با اذعان به وجود هم‌شنوایی تلفن ثابت در روستاهای این شهرستان، تصریح کرد: این امر به‌دلیل فرسوده بودن زیرساخت‌های مخابراتی از جمله کابل است که ترمیم لازم انجام خواهد شد.

کریم محمدی عنوان کرد: 14 روستا، مشکل هم‌شنوایی دارند که مشکل پنج روستا از طریق تبدیل سیستم آنها به اسماکس رفع شده است.

اسماعیل دستگیری نماینده دفاتر پیشخوان دولت هم خواستار واگذاری بیشتر خدمات اداری به این دفاتر، در اختیار قراردادن ماژول تلفن همراه به سه دفتر جدید شد.

باقی رحمانپور رئیس شورای اسلامی سقز هم خواستار ارتقای پهنای باند شکبه دولت برای ادارات از جمله شهرداری‌ها و واگذاری عوارض خودرو به دفتر پیشخوان شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 29 آبان 1395، کدمطلب: 13950829000951 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرادیان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
یعنی حدود 550 کیلومتر مانده که قراره در عرض یک سال اجرا بشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین