پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
رئیس سازمان هوا و فضای روسیه در پی اقدامات تحریک آمیز غرب و ناتو هشدار داد که مسکو قادر است در صورت به راه افتادن جنگ اتمی، ظرف نیم ساعت، کشور‌های ناتو را تخریب کند.
شعار سال: اظهارات رئیس سازمان هوا و فضای روسیه در حالی مطرح شده است که روز گذشته «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو به طور غیرمستقیم مسکو را از استفاده احتمالی از سلاح‌های اتمی برحذر داشت.

وی با تأکید بر اینکه جنگ اتمی هیچ برنده‌ای نخواهد داشت، گفت: «پیام ما بسیار روشن است و آن این است که استفاده از سلاح اتمی هیچ برنده‌ای ندارد و تمامی طرف‌ها بازنده خواهند بود».

از طرف دیگر، در پی تشدید عرضه سلاح‌های سنگین غرب به ویژه آمریکا و انگلیس به اوکراین علی رغم هشدار‌های پی در پی روسیه، «سرگئی لاوروف» چندی پیش تهدید کرد و با انتقاد از افزایش کمک‌های تسلیحاتی کشور‌های عضو ناتو به اوکراین خطر وقوع جنگ جهانی سوم را جدی دانست.

با اینحال، «الکسی زایتسف» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته است که این کشور قصد ندارد از سلاح اتمی علیه اوکراین استفاده کند و توضیح داده است «ما بار‌ها القائاتی که درباره استفاده احتمالی سلاح‌های اتمی توسط روسیه در عملیات نظامی ویژه را رد کرده‌ایم. روسیه قویاً به این اصل پایبند است که جنگ اتمی پیروزی ندارد و نباید چنین جنگی در بگیرد».

روسیه از روز پنجم اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. سخنگوی کرملین اخیراً هشدار داد عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

توپ مالکا ۲۰۳ یک توپخانه خودکشش با کالیبر فوق سنگین ۲۰۳ میلی‌متری است و در کنار هویتزر خودکشش آمریکایی ام۱۱۰ که کالیبر مشابهی دارد، سنگین‌ترین توپخانه‌های عملیاتی در دنیا هستند.

شمار خدمه این توپخانه خودران ۱۴ نفر و سرعت شلیک آن۲.۵ گلوله در دقیقه است بنابراین ابعاد، وزن و شمار خدمه و‌سرعت کم شلیک آن را عملا ناکارآمد و هدف ساده پهپاد‌ها می‌کند، اما دلیل واردعمل کردن آن بیشتر حاوی پیامی معنادار است، زیرا این توپ قابلیت شلیک گلوله‌های اتمی را دارد و مسکو با وارد کردن این سلاح به جنگ علیه اوکراین، قصد دارد احتمال بالای استفاده از تسلیحات اتمی را گوشزد کند.

تعداد بازدید : 8


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از جهان نیوز، تاریخ انتشار:۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۷۹۹۴۶۰، www.jahannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
0
نمایش قدرت
امیدواریم که به استفاده از سلاح اتمی نرسه دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین