پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
بـرای ایجـاد فضایی بدون تبعیض، برابر و عادلانه برای ذینفعان، بخشنامه مدیریت تعارض منافع و جلوگیری از تبانی در ارجاع کار از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.
شعار سال: بخشنامه مدیریت تعارض منافع و جلوگیری از تبانی در ارجاع کار به دستگاه‌های اجرایی، مهندسان مشاور، واحد‌های خدمات مدیریت طرح و پیمکاران ابلاغ شد.

در این بخش‌نامه آمده است: در اجرای اصل دوم از اصول حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی و بر اساس این بخشنامه بـرای ایجـاد فضایی بدون تبعیض، برابر و عادلانه برای ذینفعان، حضور همزمان پیمانکاران، واحد‌های مدیریت طرح و یا مهندسان مشاوری که اشتراک مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، اعم از حقیقی و حقوقی یا سهامدار مشترک (به میزان بیست درصد یا بیشتر)، در تمام فرایند‌های ارجاع کار، ارزیابی کیفی، مناقصه، ترک تشریفات مناقصه، و معاملات و پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی مندرج در بند ب ماده (۱) قانون برگزاری مناقصات (اعم از مناقصه، ترک تشریفات مناقصه، عدم الزام به برگزرای مناقصه و ..) به شرح مندرج در بخشنامه ۷۳۰۳۹/۱۴۰۱ مورخ ۲۱/۰۲/۱۴۰۱ ممنوع است.

همچنین، رعایت این بخشنامه برای تمام پیمانکاران، مهندسان مشاور و واحد‌های مدیریت طرح الزامی و مسئولیت اجرای کامل و نظارت آن بر عهده دستگاه‌های اجرایی مندرج در بند ب ماده (۱) قانون برگزاری مناقصات است و تخلفات مربوطه حسب مورد در مراجع انتظامی رسیدگی به تخلفات پیمانکاران و مشاوران قابل رسیدگی است.

گفتنی است برای دسترسی به مفاد کامل بخشنامه به پایگاه «نظام فنی و اجرایی» مراجعه شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۵۲۸۰۲، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین