پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
اینکه اولویت هیچ پروژه‌ای مشخص نباشد، هر طرح و ایده و سلیقه‌ای را تبدیل به اولویت نموده و نهاد نظارتی هم نمیتواند اقدام به بازخواست کند. در دو سال اخیر در خصوص ایجاد خطوط دوچرخه در تهران و غیر اولویتی بودن این طرح هشدار دادیم، چه کسی شنید؟ پشت پرده و طراح و پیشنهاد دهنده این طرح چه کسی بود؟ پیمانکاران این طرح به تفکیک مناطق چه کسانی بودند (تا سر حد پیمانکار رده دوم)؟ متمم‌های این قرارداد را چرا افشا نمی‌کنند؟ این مثال برای بسیاری از برنامه‌ها قابل پیگیری است؟ آیا در شهر تهران، شهروندان در خصوص میزان درآمد طرح ترافیک چیزی می‌دانند؟ در خصوص شیوه هزینه کد این درآمد چی؟ از بدهی‌های شهرداری واقعا چه می‌دانید؟ اداره با رویکرد مدیریت شیشه خیارشوری داریم و انتظار کاهش فساد! جمع کنید این سفره هزار رنگ صاحب خانه کش را.
شعار سال: مدیران شهری رقم‌های متفاوتی از بدهی‌های تهران را اعلام کرده اند، شهردار تهران می‌گوید که تهران بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد. علیرضا زاکانی گفته است نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های تهران مربوط به بانک‌ها است. اما به تازگی گزارشی از عملکرد مالی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران تهیه شده که نشان می‌دهد میزان بدهی‌های شهرداری تهران ۷۷ هزار ۷۴۹ میلیارد تومان است.
 
شهر تهران و شهرداری، بر اساس کدام منطق مالی می‌چرخد؟

هرچند برخی کارشناسان اقتصادی شهری با اشاره به گزارش‌های مالی گذشته معتقدند جمع میزان بدهی‌های ثبت نشده، بدهی ناشی از احکام و اجرائیه‌های قضایی و... این رقم را تا ۱۰۰ میلیارد تومان هم می‌رساند. براساس گزارش تهیه شده شهرداری تهران طرح سامانه بدهی‌ها و مطالبات مشخص کرده است که در سال ۱۳۸۵ شرکت مترو مبلغ ۷۵ میلیون دلار تسهیلات دریافت کرد که مانده آن به دلیل عدم بازپرداخت بالغ بر ۳۰، ۰۰۰ میلیاردریال شده بود.

با مکاتبات و رایزنی با بانک و با پرداخت ۲۱۲۰ میلیاردریال بدهی مزبور تصفیه شد. همچنین به منظور تعیین و تکلیف مطالبات و بدهی‌های فی مابین سازمان تامین اجتماعی با شهرداری تهران، توافقی در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ بین شهردار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد ومقرر شد که ظرف مدت ۴ ماه بدهی‌های شهرداری تهران در شعب شرق و غرب به شهرداری اعلام و با مطالبات شهرداری از آن سازمان مورد تهاتر قرارگیرد.

در این رابطه شعبه شرق در تاریخ ۲۴/۱۲/۱۴۰۰ مبلغ ۲۹.۹۵۰ میلیارد ریال و شعبه غرب نیز بر اساس آخرین اطلاعات ارسالی مورخ ۱۱/۱۲/۱۴۰۰ مبلغ ۵.۲۲۰ میلیارد ریال ادعا کرد که پس از بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات، نتیجه شعبات مربوطه اعلام خواهد شد. همچنین مطالبات شهرداری تهران از سازمان تامین اجتماعی بابت عوارض پایدار و شهرسازی جمعا مبلغ ۸.۰۰۰ میلیارد ریال بوده که بخش اعظمی از آن مربوط به بیمارستان میلاد واقع در منطقه ۲ و شهرداری منطقه ۶ است که پس از تعیین قطعی بدهی‌ها مقرر است طلب و بدهی‌ها با هم تهاتر شوند.

براساس گزارش شهرداری تهران، تا پایان سال ۱۴۰۰ حدودا مبلغ ۶.۲۲۰ میلیارد ریال از محل مطالبات شهرداری تهران از دستگاه‌های دولتی و از طریق صدور اسناد تسویه خزانه نوع یک بابت تسویه بدهی‌های مالیاتی سنواتی واحد‌های تابعه شهرداری تهران انجام پذیرفته و مراتب به سازمان امور مالیاتی شمال تهران به صورت کتبی اعلام شده و اقدامات لازم برای اخذ مفاصا حساب در شرف انجام است.

وصول عوارض پایدار سال ۱۴۰۰ شرکت مخابرات یکی دیگر بخش‌های این گزارش است که دراین بخش آمده است: تحویل قبوض به سرجمع حدود ۵۲ میلیارد ریال و وصول آن در راستای تداوم اقدامات موثر و پیگیرانه برای وصول مطالبات از دستگاه‌های اجرایی دولتی دارای بدهی کلان.
 
شهر تهران و شهرداری، بر اساس کدام منطق مالی می‌چرخد؟

اما میزان طلب شهرداری از دولت نیز در این گزارش مشخص شده است. براساس آن شهرداری ۳۲ هزار میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان از دولت طلبکار است.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اقتصاد نیوز، تاریخ انتشار:۱ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۹۶۶۹۳، www.eghtesadnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین