پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
در پی انتشار فیلمی هنجارشکن در حسینیه امینی‌های قزوین و اعتراضات به این مسئله، اداره اوقاف و میراث فرهنگی استان قزوین در بیانیه‌ای مشترک نسبت به این هنجارشکنی واکنش نشان دادند.
شعار سال: پس از انتشار ویدئوی هنجارشکن در حسینیه امینی‌های قزوین اعتراضات نسبت به ادارات کل اوقاف و میراث فرهنگی استان شکل گرفت.

در پی این اعتراضات، اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در استان قزوین در بیانیه‌ای مشترک نسبت به این هنجارشکنی واکنش نشان دادند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

«در خصوص حواشی به وجود آمده در حسینیه موقوفه امینی‌ها که منجر به جریحه‌دار شدن احساسات و عقاید پاک مردم حسینی و شهیدپرور استان گردید، ضمن ابراز تأسف و انزجار به واسطه بروز این اتفاق ناگوار؛ در جهت تنویر افکار عمومی و بررسی ابعاد مختلف این ماجرای مشکوک، مواردی به استحضار می‌رسد:

از آنجا که این حسینیه مزین به نام سیدالشهدا (ع) است و از دیرباز محل برگزاری مراسم و مجالس قرآنی، مذهبی و دینی بوده و هست، لذا اینگونه حرکات که در پی خدشه‌دار نمودن صورت معنوی و با برکت این مکان متبرکه است به شدت محکوم می‌گردد و ادارات کل اوقاف و امورخیریه و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بر خود لازم می‌دانند از طریق مراجع قضائی و امنیتی با مسبّبان و آمران این هنجارشکنی اعم از متولی، فرد یا افراد مباشر برخورد و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری و در سریع‌ترین زمان به اطلاع عموم مردم برساند».

مدیریت ناکارآمد متولی حسینیه

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین درخصوص انتشار کلیپ هنجارشکن در حسینیه امینی‌های قزوین ضمن تأکید بر اینکه حرمت حسینیه باید حفظ شود، بیان کرد: اداره اوقاف برای پیگیری درخصوص پاسخگویی مسببان کلیپ منتشر شده در فضای مجازی، از متولی حسینیه و افراد هنجارشکن که به ساحت سیدالشهدا (ع) توهین کرده‌اند شکایت خواهد کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا چند ماه گذشته تولیت حسینیه برعهده اوقاف بود و مشکلی هم پیش نمی‌آمد، چون حسینیه نگهبان داشت و با دوربین مداربسته رصد می‌شد، اما پس از اینکه تولیت جدید با حکم قاضی متولی حسینیه امینی‌ها شد؛ مسائل این چنینی پیش آمد که نشان از عدم مدیریت صحیحی آن مجموعه دارد.

وی گفت: امکان دارد برنامه با هماهنگی انجام شده باشد و یا اینکه افرادی به طور شخصی اقدام به ضبط این کلیپ کرده باشند و متولی موقوفه نیز در جریان نباشد. در هر صورت مجموعه اوقاف از متولی موقوفه به دلیل هتک حرمت به حسینیه شکایت حقوقی و کیفری انجام خواهد داد.

مجیدی خاطرنشان کرد: حسینیه امینی‌ها فقط یک خانه تاریخی نیست که هرکس با هر مدل پوششی وارد آن شود، یکی از شروط بازدیدکنندگان رعایت حجاب اسلامی در حد متعارف است.

کلید حسینیه را نداریم

علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: کلید حسینیه در اختیار هیچ‌یک از دستگاه‌ها اعم از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نبوده و متولی، عهده‌دار مدیریت حسینیه بوده است.

وی ضمن محکوم کردن حادثه رخ داده در حسینیه امینی‌ها، افزود: مقررات به متولی ابلاغ شده و تخلف از سوی ایشان محرز شده است و قطعاً با وی برخورد می‌شود.

اخبار رسیده از پیگیری مدعی‌العموم در این خصوص نشان می‌دهد دادستان قزوین مسئول مربوطه و متولی موقوفه را جهت توضیحات احضار کرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی فرآن، تاریخ انتشار:۱ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۰۵۸۶۷۵، qazvin.iqna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین