پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
هنجار شکنی‌ها که عمده آن توسط تورهای غیر مجاز انجام می‌شود امروز یکی از چالش‌های فرهنگی صنعت گردشگری است. فریدون اللهیاری اظهار کرد: از نظر ما تورهایی رسمیت دارند که از طریق دفاتر خدمات سفر انجام می‌شوند و دفاتر خدمات سفر مجوزهای لازم و قانونی را دارند و توری که برگزار می‌کنند ضوابط مشخصی از نظر راهنمای تور، اخلاقی، امنیتی، ایمنی و … برخوردار است.

شعار سال: امروزه گردشگری به یکی از صنایع پر بازده و مورد توجه تبدیل شده است که در برخی کشورها امارهای قابل توجه از سهم اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد؛ در کشور اسلامی ما نیز این صنعت با توجه به فرهنگ کهن و نبوغ ایرانی اسلامی گذشتگان، پتانسیل قابل توجه‌ای را در خود جای داده است و این تنها برگ برنده‌ای نیست که بستر صنعت گردشگری را در کشور ما فراهم می‌کند بلکه طبیعت زیبای چهار فصل کشور ما هر فردی را به ذوق می‌آورد.

در این میان اصفهان زبان زدتر از هر جایی می‌درخشد و همه روزه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی است که بدون شک با ایجاد اشتغال و صادر کردن فرهنگ اسلامی ایرانی نقش بسزایی در اقتصاد و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی دارد.

یکی از طبیعت‌های منحصر به فرد استان اصفهان طبیعت بکر کویر است کویری که از هر مسافری دلبری می‌کند و چون کویر مصر و تپه‌های شنی ورزنه میزبان کویر دوستانی است که از شن‌های روان، هوای پاک، آسمان صاف در شب و امکانات متمرکزی که در برخی نقاط قرار گرفته همه و همه عاملی است که گروه گروه افراد میلشان به حضور در آن بکشد.

تورهای غیر مجاز پنج برابر تورهای مجاز هستند

یکی از فعالان در حوزه تورهای گردشگری در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به وسعت منطقه، می‌گوید: وسعت منطقه از طرفی و نبود قانون مدون و موازی گری و اینکه هر سازمانی برای خودش تور می‌برد نظارت موثر را کاهش داده است.

او با اشاره به هنجار شکنی‌هایی که در برخی از مکان‌ها توسط برخی تورهای گردشگری انجام می‌شود، می‌گوید: تمام افراد و فعالان در تورهای مجاز سوگند نامه‌ای را امضا کردند که موظف اند طبق ان رفتار کنند و اگر این طور نشود با آن‌ها برخورد می‌شود.

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به فعالیت پنج برابری تورهای غیر مجاز، عنوان کرد: بیش از نود و نه درصد از هنجار شکنی‌ها توسط تورهای غیر مجاز انجام می‌شود تورهایی که هیچ الزام قانونی و اخلاقی را رعایت نمی‌کنند.

فرهنگسازی مهمترین رویکرد در مقابل هنجار شکنی‌ها

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با صاحب نیوز اظهار کرد: از نظر ما تورهایی رسمیت دارند که از طریق دفاتر خدمات سفر انجام می‌شوند و دفاتر خدمات سفر مجوزهای لازم و قانونی را دارند و توری که برگزار می‌کنند ضوابط مشخصی از نظر راهنمای تور، اخلاقی، امنیتی، ایمنی و برخوردار است.

وی افزود: متاسفانه اکثر اتفاقات و هنجار شکنی‌ها توسط تورهای غیر مجاز انجام می‌شود که البته از نظر ما تور به حساب نمی‌آیند؛ در این رابطه اقدامات خوبی انجام گرفته است که با هماهنگی نیروی انتظامی و همچنین انجمن راهنمایان تور، تورها و مجوزهای ان‌ها بررسی می‌شود و اگر توری غیر مجاز باشی به نیروی انتظامی اعلام می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: در بعضی موارد حضور گردشگران و مردم زیاد است و از طرفی عمده هنجارشکنی‌ها توسط تورهای غیر مجاز رخ می‌دهد که با هماهنگی‌هایی که در شهرستان‌ها داریم قاعدتا راهکار مناسبی برای کنترل آن پیش بینی کرده و بخش عمده فعالیت ما با رویکرد فرهنگ سازی است و اگر کسانی هم بخواهند با جسارت تمام هنجار شکنی کنند طبعا قانون راه مواجه با آن‌ها را پیش بینی کرده است.

به نظر می‌رسد با کمی تلاش و فرهنگ سازی رونق صنعت گردشگری در کنار حفظ معیارهای اسلامی کشور محقق خواهد شد و این فرصت طلایی در کسب درآمد و ایجاد شغل از لحاظ فرهنگی نیز آسیب رسان نخواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری صاحب نیوز تاریخ انتشار 18 آذر 97، کدخبر: 926217، www.sahebnews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
س.ح75
متاسفانه سختگیری هایی اعمال میشه که مردم رو به تورهای غیر مجاز میارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین