پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
مهندس سالار باوند جانباز دوران دفاع مقدس و از مدیران سابق ایمیدرو در یادداشتی از برگزاری مراسم جشن بیستمین سالگرد تاسیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در شرایط سخت اقتصادی کنونی انتقاد کرد.
شعار سال: متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

در آذر ماه سال گذشته آقای مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در بخشنامه‌ای به تمامی وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه دولت ممنوعیت برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و جلسات پرهزینه و غیر ضروری را ابلاغ کرد. در بند ۴ این بخشنامه صراحتا ابلاغ شده در صورت نیاز، برگزاری موارد فوق باید منطبق بر وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها باشد.

چند سالی است که به فرموده مقام معظم رهبری تولید مهم‌ترین وظیفه مسوولان اعلام شده و قانون اقتصاد مقاومتی و دستورالعمل اجرایی آن به همه بخش‌ها ابلاغ شده است. حال در چنین شرایطی که خود رئیس‌جمهوری مردمی و هیات دولت ضمن رعایت موارد فوق از هرگونه ریخت و پاش و اشرافی‌گری و هزینه‌های غیر ضروری اجتناب می‌کنند، جناب آقای فاطمی امین معاون شما آقای جعفری مدیر به جا مانده از دولت قبل در راس بخش دولتی معادن کشور با اجازه چه کسی و چطور به خودش اجازه می‌دهد چندین میلیارد از پول بیت‌المال که متعلق به ۸۵ میلیون نفر ایرانی است را برای برگزاری جشن ۲۰ سالگی ایمیدرو در سالن وزارت کشور هزینه کند؟ دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور کجایند که معاون وزیر صمت در بغل گوش آن‌ها خلاف قوانین عمل می‌کند و کارگران و پرسنل معادن بخش دولتی را به سخره گرفته‌اند و مانند شرکت‌های غربی یا شرکت‌های خصوصی برای خودتان از جیب مردم جشن و پایکوبی با اجرای خواننده در این وضعیت اقتصادی به راه بیندازید؟ آیا بهتر نبود به مناسبت ۲۰ سالگی ایمیدرو از ۲۰ خانواده ایثارگر در حوزه معدن دعوت و از آن‌ها یاد و تجلیل می‌کردید؟ البته سابقه آقای جعفری در تجلیل از ایثارگران خراب است چرا که همیشه برای برگزاری اینگونه مراسم خاص ایثارگران ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بودجه ندارد و نمی‌تواند هزینه کند!

آقای جعفری شهدا و جانبازان و آزادگانی که سینه خود را سیبل تفنگ‌های دشمن کردند در نزد شما جایگاهی ندارند که برایشان هزینه کنید لکن برای اعزام چند پرسنل به مسابقات نه چندان مهم دارت کارگری به یک کشور اروپایی چند میلیارد هزینه می‌کنید؟ آقای جعفری در چنین شرایطی که مردم درگیر مشکلات معیشتی هستند و دولت هم دغدغه رفع آن را دارد، بهتر بود به جای برگزاری جشن و هزینه‌کرد از جیب بیت‌المال، تمرکز و توجه خود را معطوف به تولید کنید. نیم‌نگاهی هم به وضعیت کارگران و پرسنل مظلومی که در مجموعه‌های شما کار سخت و زیان‌آور می‌کنند لکن نه قرارداد و امنیت شغلی مناسب دارند نه حقوق و مزایای کافی و همیشه شرمنده زن و بچه خودشان هستند. آیا اگر این کارگران معادن و کارخانه‌ها نبودند، اصلا ایمیدرویی باقی مانده بود تا برایش جشن بگیرید؟ کاشکی حداقل برای دلخوشی هم بود از هر معدن و کارخانه هم چند نفر کارگر زحمتکش را به مراسم خود راه می‌دادید تا آن‌ها هم مزه جشن‌های آنچنانی را بچشند. جواب کارگران مظلوم مناطق محروم خور و بیابانک، تکاب و کلیبر و سیستان و بلوچستان و زرند و بیرجند و سبزوار و ماهنشان و پیربکران و موته و بافق و مهدی آباد یزد را چگونه خواهید داد؟

همگان با بررسی عملکرد شما متوجه خواهند شد این جشن ۲۰ سالگی ایمیدرو نبود بلکه جشن تسخیر کامل معادن بخش دولتی توسط شما با همکاری تیمتان بود. جشن تسلط کامل شما به بزرگترین بخش دولتی معادن کشور که البته برای شما حکم بخش خصوصی را دارد. جشن قطع همکاری با مهندسان و مدیران لایق و باتجربه ایمیدرو که سال‌ها زحمت کشیدند و با پول و هزینه دولت تجربه کسب کردند تا بتوانند به مردم و نظام خدمت کنند و یا به عبارتی جشن فتح و تصاحب پست‌های ارشد ایمیدرو توسط افراد دور و برتان بود. همان تیم و افراد دور و برتان که به ایمیدرو بردید. امیدواریم عاقبت بخیر شوید!

انتقاد به پر هزینگی و نابجا بودن جشن بیست سالگی ایمیدرو! چه کسی پاسخگو است آقای فاطمی امین!
مهندس سالار باوند جانباز دوران دفاع مقدس و از مدیران سابق ایمیدرو
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی اخبار معدن، تاریخ انتشار:۲ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۱۲۳۶، www.akhbaremadan.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین