پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۸۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
بار‌ها متذکر شدیم که جلوی ویترین چینی مدیریتی با هدف خودکفا نشان دادن‌های نمایشی منجر به خیانت به منافع ملی، تشدید دلالی‌های تحریم و ایجاد کننده انحراف نظر و تصمیم گیری نادرست توسط مسئولان رده بالای نظام بواسطه عادی نمایی اوضاع و القای توانمندی ساختگی را بگیرید. بار‌ها گفتیم که یکی از شگرد‌های مدیران ضعف در حوزه‌های مختلف همین است. بنظر می‌رسد، کسی نخواست بشنود و حتی ممکن است نسبت به ما گمان بد هم برده باشند. خلبان حیدریان (خلبان بازنشسته ارتش) مدعی شده است که تحریم‌های فنی یکی از علل اصلی ایجاد سه سانحه هوایی منجر به شهادت شش خلبان ارتش بوده است. مجددا در خصوص خودکفایی‌های نمایشی در حوزه فناوری، غلو کردن در خصوص یک توانمندی و تعمیم ان به کلیتی که فاقد مزیت در آن هستیم، جای زدن مونتاژ بجای تولید، تامین با دلالی تحریم آنهم با نرخ چند برابری قیمت واقعی و خود زرنگ جلوه دهی برای تامین، جا زدن نمونه‌های سطح پائین یک فناوری بجای نمونه‌های سطح بالا، اجازه آزمون و خطا در مدیریت فناوری و مواردی همانند، هشدار می‌دهیم. مراقب مدیران نمایشی و دلال‌های تحریم در هر سطحی باشید. همچنین نفوذی‌ها را دست کم نگیرید. ضعف نشان دادن به اندازه بی تدبیری، بستر موفقیت نفوذی‌ها را فراهم می‌سازد.
شعار سال: در روز ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ سرهنگ کیانوش بساطی و سروان حسین نامنی از خلبانان نیروی هوایی ارتش پایگاه هوایی دزفول در حین آماده‌سازی هواپیما قبل از پرواز، بر اثر عملکرد ناگهانی صندلی پران به شهادت رسیدند.

سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد در روز دوم اسفند سال گذشته در تبریز و در روز سوم خرداد سرگرد خلبان قاسم زمانی و دانشجوی خلبانی محمد جواد بای در نایین اصفهان در اثر سانحه و سقوط جنگنده خود به شهادت رسیدند.

سرتیپ کیومرث حیدریان خلبان بازنشسته نیروی هوایی ارتش و کارشناس ارشد بررسی سوانح هوایی و زمینی و ایمنی درباره وقوع سانحه برای جنگنده‌های نیروی هوایی معتقد است که هم اشتباه انسانی و هم نقص فنی در این سوانح موثر است. او اگرچه به ساخت تجهیزات در داخل کشور اشاره دارد، اما دلیل اصلی نقص فنی را تحریم‌های کشورمان می‌داند که مانع ورود تجهیزات جدید و به اندازه کافی به نیروی هوایی می‌شود.

گاهی اشتباه انسانی و نقص فنی به هم متصل می‌شود

وی معتقد است که طبیعی است که با افزایش تعداد پروازها، سانحه‌ها هم بیشتر شود. من به خلبانان جوان هم گفته ام که سانحه می‌تواند هم به دلیل اشتباهات انسانی رخ دهد و هم به دلیل نقص فنی و البته گاهی اشتباه انسانی و نقص فنی به هم متصل شده و زنجیره سانحه رخ می‌دهد به طور مثال ممکن است خلبان با روحیه بد یا با عصبانیت پای پرواز برود و در حین پرواز هم موتور جنگنده دچار نقص فنی شود و زنجیره سانحه رخ بدهد. در واقع نقص فنی ممکن است حلقه نهایی شود.

سانحه همه جا وجود دارد

وی ادامه داد: سانحه همه جا وجود دارد و در هیچ جای دنیا سانحه به صفر نرسیده است. اما اگر تجهیزات کامل باشد، طبیعی است که سانحه هم کمتر می‌شود. به هر حال ما الان تحریم هستیم البته تلاش زیادی شده است تا سانحه کمتر شود، اما آمریکا هم نمی‌تواند سانحه را به صفر برساند.

مشکل اصلی تحریم‌های جهانی است

حیدریان با بیان اینکه ما هم جنگنده قدیمی داریم و هم جنگنده جدید، گفت: اگر جنگنده‌های جدید جایگزین شوند، شرایط خیلی بهتر می‌شود. از سویی قطعات هم در داخل ساخته می‌شود و هم از کشور‌هایی مثل روسیه و چین وارد می‌شود، ولی مشکل اصلی تحریم‌های جهانی علیه کشورمان است.
خلبان‌ها مطابق آموزش‌های اصلی در دنیا تربیت می‌شوند

وی در پایان با اشاره به اینکه آموزش خلبان‌ها هم مطابق آموزش‌های اصلی در دنیا انجام می‌شود، افزود:، اما مشکل این است که ما همه هواپیما‌های آموزشی را نداریم. در دوره‌ای که من آموزش می‌دیدم، ابتدا با چند هواپیمای آموزشی تمرین کرده و بعد از هواپیمای اصلی استفاده می‌کردیم، اما الان آموزش هم با هواپیمای اصلی انجام می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار:۷ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۱۸۶۷، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
0
0
متخصصان نمیتونن رو نقص هواپیماها تمرکز کنن و اونها رو ارتقا بدن و نقص ها رو برطرف کنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین