پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
‌می‌پذیریم که امنیت مان را از جانفشانی شهدا و آزادگان و جانبازان جنگ تحمیلی داریم. قبول می‌کنیم که تا اخر عمرمان مدیون زحمات این عزیزان هستیم. اما به هیچ روی نمی‌توانیم بحث سهمیه‌ها را هضم کنیم. سهمیه گرایی حداکثری متاسفانه نظامات آموزش عالی و دانشگاهی، همچنین اداری- استخدامی کشور را از حالت طبیعی خارج کرده و با کمال صد‌ها تاسف دیگر، کسی هم قصد کنار نهادن محافظه کاری و اعتراض به آن را ندارد. خانه بدهید، خودرو بدهید، حقوق بدهید، هزینه درمان بدهید و ...، هیچ مشکلی (بغیر از نیازمندی به مدیریت اقتصادی) برای کشور ایجاد نمی‌کند. اما سهمیه دادن‌های حداکثری سریالی و بینانسلی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آیا هنوز چوب افت سطح کیفی خروجی‌های دانشگاه‌ها و توان کارشناسی در نظامات اداری را نخورده ایم؟
شعار سال: "ولادیمیر پوتین" رییس فدراسیون روسیه با امضای فرمانی مجوز پرداخت ۵ میلیون روبل (۸۱ هزار و ۵۰۰ دلار) به هر خانواده اعضای گارد ملی روسیه که در جنگ‌های اوکراین و یا سوریه کشته شده اند، اعطا کرد.

این کمک بلاعوض بوده و تنها یک مرتبه به خانواده سربازان و افسران کشته شده روسیه پرداخت می‌شود.

در فرمان امضا شده پوتین آمده است: " در صورت مرگ و یا مجروح شدن نیرو‌های پلیس و یا سربازان ویژه‌ای که در گارد ملی فدراسیون روسیه در جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، سوریه و اوکراین جان خود را از دست داده اند، به طور مساوی ۵ میلیون روبل به هر خانواده آن‌ها پرداخت می‌شود. "

گارد ملی روسیه (روسگواردیا) که در سال ۲۰۱۶ با امضای فرمان پوتین تاسیس شده است، شامل ۳۴۰ هزار نفر پرسنل است. این یگان‌ها که جدا از نیرو‌های مسلح روسیه عمل می‌کنند، بیشتر در مناطقی، چون سوریه و اوکراین و همچنین مرز‌های روسیه فعالیت دارند.
 
جبران خسارت ۸۱ هزار دلاری به خانواده سربازان روسی کشته شده در جنگ اوکراین، نه سهمیه، نه حق خودرو و مسکن و نه استخدام!
 
تعداد دقیق کشته شده‌های روس در جنگ اوکراین اعلام نشده است و در حالی که منابع دولتی اوکراین مدعی بیش از ۲۷ هزار نفر کشته روس در جنگ بیش از ۱۰۰ روزه هستند، اما منابع روسی آمار دقیقی در این باره اعلام نکرده اند.

خبرگزاری فرانسه اخیرا در گزارشی مدعی شده است که بیشتر سربازان و نیرو‌های روسی کشته شده در جنگ اوکراین، از مناطق فقیرنشین و اقلیت‌های نژادی غیرروس هستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر:۸۴۳۳۵۶، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین