پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۵۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
هر عقل سلیمی می‌پذیرد که کنار کشیدن در برابر قلدر، می‌تواند باعث تشدید مطالبه گری‌های ناحق او شود. این حکم عقلی به معنای سر جنگ داشتن با دیگران نیست، اما در معنای افزایش مقاومت و تاب آوری هاست. بر طبق گفته‌های شمخانی، دبیر امنیت ملی، رفتار یونان نشان داد که تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، اقدام متقابل است
شعار سال: دبیر شورای عالی امنیت ملی در صفحه شخصی خود نوشت: تغییر رفتار یونان پس از واکنش متناسب و مقتدرانه ایران به توقیف غیرقانونی نفت‌کش خود که با دستور آمریکا توسط این کشور انجام شده بود در کنار ده‌ها تجربه دیگر نشان می‌دهد که تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، چه در برجام چه در آژانس و چه در سایر عرصه‌ها، اقدام متقابل است.

گفتنی است، دادگاه یونان حکم دادگاه قبلی را که به آمریکا اجازه مصادره بخشی از محموله نفتی کشورمان بر روی یک نفتکش در سواحل یونان را می‌داد، لغو کرده است.

به گزارش رویترز، در حکم دادگاه آمده است: «اقدام به لغو حکم، مورد قبول دادگاه واقع شده و رد کردن آن (حکم دادگاه تجدید نظر) دشوار خواهد بود».

پنجم خرداد امسال، پلیس بنادر یونان اعلام کرد به درخواست دستگاه قضایی آمریکا، ۱۱۵ هزار تن نفت خام ایران را که پیش‌تر توقیف کرده بود، به آمریکا تحویل می‌دهد.

مصادره محموله نفت ایران واکنش‌های شدیدی در پی داشت و تهران هشدار داد که علیه آتن «اقدامات تنبیهی» انجام خواهد داد.

مقامات کشورمان چنین اقدامی را «راهزنی بین‌المللی» توصیف کردند و گفتند جمهوری اسلامی از حقوق قانونی خود نخواهد گذشت.

کمی بعد، در پاسخ به اقدام یونان، سپاه پاسداران، جمعه، ششم خرداد، دو فروند نفتکش دریایی را به علت تخلفات دریایی در حریم آبی کشورمان در خلیج فارس توقیف کرد.

یکی از از این نفتکش‌ها در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شد.

احمد نادری سفیر کشورمان در یونان نیز امروز با بیان اینکه کل محموله نفت ایران به کشور باز می‌گردد اعلام کرد تا اطمینان از اجرای کامل حکم لغو مصادره نفت ایران، موضوع در دستور کار رایزنی‌های فشرده دو کشور باقی می‌ماند.

تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، اقدام متقابل است

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۱۵۷۲۷۳، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
0
اینو خوب پایه هستم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین