پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
اداره کل روابط عمومی وزارت نفت ابهام‌های ایجاد شده درباره توسعه میدان مشترک هنگام را تبیین و اعلام کرد: توافق نهایی برای توسعه میدان مشترک هنگام و تعیین سهم هر یک از طرف‌ها منوط به تشکیل کارگروه‌های فنی مشترک دو کشور و بررسی‌های کارشناسی درباره ابعاد فنی، حقوقی و قراردادی است.
شعار سال: توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به‌منظور تنویر افکار عمومی به شرح زیر است:

«ایران و عمان دو همسایه خوب با ظرفیت‌های بالای همکاری به‌ویژه در بخش‌های مرتبط با انرژی و نفت و گاز هستند. سفر اخیر جواد اوجی، وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری به عمان نویدبخش فصلی نو از روابط دو کشور بوده است. در این سفر همان‌طور که پیش از این از سوی مقام‌های مسئول ایرانی و عمانی به اختصار مطرح شده، توافق‌های خوبی در زمینه توسعه همکاری‌ها در بخش نفت و گاز انجام شد که از جمله آن‌ها می‌توان به توافق برای توسعه یکپارچه میدان مشترک هنگام اشاره کرد.

با وجود اینکه میدان هنگام میدان بزرگی به شمار نمی‌آید، اما توافق برای توسعه یکپارچه آن با توجه به میدان‌های پرشمار مشترک نفت و گاز در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، می‌تواند الگویب برای حداکثرسازی منافع کشور‌های منطقه از این میدان‌ها باشد.

متأسفانه به تازگی به‌دلیل اظهار نظر برخی افراد غیرمسئول این گمانه اشتباه ایجاد شده است که ایران و عمان درباره جزئیات توسعه میدان به توافق نهایی رسیده‌اند و سهم هر یک از طرف‌ها نیز از میدان تعیین شده است، در حالی که توافق نهایی منوط به تشکیل کارگروه فنی مشترک دو کشور و بررسی‌های کارشناسی درباره ابعاد فنی، حقوقی و قراردادی توسعه میدان است. این موضوع یکی از مواردی است که در سفر اخیر وزیر نفت به عمان درباره آن توافق شد.

با این حال اظهارنظر‌ها از سوی برخی افراد غیرمسئول که می‌تواند به روند تازه احیا شده روابط دو کشور در زمینه نفت و گاز آسیب وارد و پیشرفت این همکاری‌ها را دچار تأخیر کند، ثمری جز ضربه به منافع ملی و همکاری‌های منطقه‌ای کشور نخواهد داشت.»
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۴ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۴۲۹۰۳، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین