پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
در ابلاغیه محسن خجسته‌مهر خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تابعه و مدیران و روسای واحد‌های ستادی این شرکت آمده است که، با استناد به اسناد بالادستی، قوانین برنامه‌های پنج‌ساله توسعه کشور، به‌ویژه سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه صیانت از منافع ملی در مخازن مشترک نفت و گاز، همسو با برداشت حداکثری از میدان‌های مشترک نفت و گاز و اولویت‌دهی به برنامه‌ها و اقدام‌های اکتشافی، توسعه‌ای و تولیدی در شرکت ملی نفت ایران و به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ستادی و عملیاتی و همکاری تمامی کارشناسان، نخبگان و صنعتگران، کارگروه راهبری مخازن مشترک نفت و گاز تشکیل می‌شود. سوال اینجاست که چرا تاکنون کمترین توجه و حساسیتی به میدان‌های مشترک وجود نداشته است؟ سوال دوم اینکه، فرآیند ارزیابی عملکرد این کارگروه به چه صورتی بوده و خروجی‌های آن به چه صورتی است (مشورتی یا برنامه اجرایی)؟
شعار سال: در ابلاغیه محسن خجسته‌مهر خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تابعه و مدیران و روسای واحد‌های ستادی این شرکت آمده است: با استناد به اسناد بالادستی، قوانین برنامه‌های پنج‌ساله توسعه کشور، به‌ویژه سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه صیانت از منافع ملی در مخازن مشترک نفت و گاز، همسو با برداشت حداکثری از میدان‌های مشترک نفت و گاز و اولویت‌دهی به برنامه‌ها و اقدام‌های اکتشافی، توسعه‌ای و تولیدی در شرکت ملی نفت ایران و به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ستادی و عملیاتی و همکاری تمامی کارشناسان، نخبگان و صنعتگران، کارگروه راهبری مخازن مشترک نفت و گاز تشکیل می‌شود.

محدوده فعالیت کمیته، شامل کلیه فعالیت‌های مرتبط با مخازن مشترک تولیدی و میدان‌های مشترک در حال توسعه و توسعه نیافته نفت و گاز و ظرفیت‌های اکتشافی هیدروکربنی مرزی خواهد بود و اهم شرح وظایف در سه حوزه میدان‌های تولیدی، توسعه‌ای و ظرفیت‌های اکتشافی هیدروکربنی مرزی موارد ذیل خواهد بود.

۱. تدوین و ابلاغ سیاست‌ها، برنامه‌ها و نقشه راه توسعه و تولید از میدان‌های مشترک نفت و گاز.

۲. تدوین و نظارت بر پیاده‌سازی نقشه راه توسعه دانش فنی و به‌کارگیری فناوری‌های نو برای افزایش ضریب برداشت از میدان‌های مشترک به‌منظور افزایش برداشت و حداکثرسازی سهم کشور.

۳. برنامه‌ریزی با رویکرد اولویت تولید از مخازن مشترک در برنامه‌های کوتاه‌مدت سالیانه و بلندمدت.

۴. اولویت‌دهی به طرح‌های اکتشافی، تولیدی، حفظ و نگهداشت و توسعه‌ای میدان‌های مشترک نفت و گاز در تدوین برنامه‌ها و تخصیص منابع انسانی، مالی، دکل، تجهیزات و دیگر منابع و فرآیند‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری.

۵. نظارت بر حسن اجرای پروژه‌های اکتشافی و توسعه‌ای و برنامه‌های تولیدی میدان‌های مشترک.

۶. تدوین و نظارت بر حسن اجرای برنامه جامع اکتشافی برای پوشش‌دهی همه نواحی مرزی کشور (خشکی و دریا).

۷. تدوین و پیاده‌سازی راهکار و فرآیند‌های نظارت و رصد دائمی فعالیت‌ها و برنامه‌های اکتشافی، تولیدی و توسعه‌ای کشور‌های همسایه در میدان‌های مشترک به‌منظور حراست از منافع ملی.

۸. پیگیری ایجاد و نظارت بر فعالیت‌های کمیته‌های مشترک فنی میدان‌ها با کشور‌های همسایه با هدف تولید متعادل و متناسب و جلوگیری از رقابت‌های منفی مخرب.

۹. ایجاد سامانه مرکزی تولید و فعالیت‌های فعلی و برنامه‌های اکتشاف، توسعه و تولید میدان‌های مشترک برای مدیریت متمرکز.

۱۰. ایجاد کارگروه‌های فنی جهت ارزیابی، تصمیم‌سازی و تهیه و تدوین گزارش‌های منظم شش ماهه.

نشست‌های کمیته به‌صورت منظم زیر نظر اینجانب و عضویت مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه و با رویکرد سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و راهبری یکپارچه فعالیت‌ها و انسجام بخشی به فعالیت‌های گسترده زنجیره اکتشاف، ارزیابی، توسعه و تولید در میدان‌های مشترک نفت و گاز تشکیل خواهد شد. مدیریت‌های ستادی و مدیران عامل و هیئت مدیره شرکت‌های تابعه موظف به اجرا و پیگیری تصمیم‌های کمیته و ارائه گزارش عملکرد خواهند بود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری شانا، تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۵۵۹۶۰، www.shana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین