پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
تحریم صنعت هوایی ایران، مسوولان کشور را از دیرباز به صرافت تولید هواپیمای مسافربری ایرانی انداخته و از دولت هاشمی رفسنجانی، تلاش برای تولید هواپیمایی به نام ایران ۱۴۰ در اصفهان آغاز شد. هر چند این هواپیمای ۵۲ نفره، نام ایران را یدک می‌کشید، ولی در واقع، مونتاژی از آنتونف ۱۴۰ اوکراین بود. ساخت هواپیمای داخلی از سال ۷۰ شنیده شد و شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) از سال ۷۲ طراحی اولیهء هواپیمای ایران ۱۴۰ را با همکاری آنتونف اوکراین آغاز کرد و از سال ۷۵ تولید رسمی آن آغاز شد، در حال حاضر فقط سه فروند از این نوع هواپیمای سبک در ناوگان هوایی کشور فعالیت دارند. حال رئیسی بنظر می‌رسد که قصد احیای مجدد همین هواپیما را دارد.
شعار سال: رئیس جمهور در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت در جماران گفت: ما از تمام دنیا تجربه‌هایشان را می‌گیریم و آن‌ها را مطالعه می‌کنیم، اما نسبت به نسخه‌ای که دیگران می‌نویسند، با احتیاط عمل می‌کنیم. نسخه‌ای که برای غرب نوشته شده، متناسب با زیست بوم ما نیست. دیگران برای ما نسخه فرهنگی بنویسند، می‌شود سند ۲۰۳۰.

سید ابراهیم رییسی گفت: در زمان حضور در آستان قدس سفری به تاتارستان داشتم که از مجموعه هلیکوپترسازی بازدید کردم. اما در اصفهان دیدم تمامی انواع پرنده‌ها را با دقت و استاندارد لازم در این مجموعه می‌ساختند و ده‌ها گواهینامه داشتند. حتما از شما می‌خواهم به سرعت دست به کار شوید و هواپیمای با ۷۲ سرنشین در کشور بسازید.
 
تعداد بازدید : 19
رئیسی: به سرعت دست به کار شوید و هواپیمایی با ۷۲ سرنشین بسازید؟!
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار:۲۷ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۸۳۸۹۰، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین