پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۲۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: تعداد دعاوی مربوط به رسانه‌ها در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

شعار سال: علی صالحی روز شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد دعاوی مربوط به رسانه‌های مشمول قانون مطبوعات از جمله خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری، روزنامه‌ها ۳۱۹ فقره بوده است که ۹۱ فقره مفتوح و در جریان رسیدگی قرار دارد.

وی ادامه داد: تعداد ۲۲۸ فقره مختومه شده است و از این تعداد ۱۸۹ فقره با صدور قرار‌های منع تعقیب و موقوفی و تعلیق تعقیب مختومه شده است.

صالحی اضافه کرد: ۳۹ فقره پرونده جلب دادرسی و کیفرخواست صادر شده و از این تعداد ۲۰ فقره صدور محکومیت منجر شده است همچنین ۱۹ پرونده منجر به صدور حکم برائت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: بیشتر عناوین اتهامی نشر مطالب خلاف واقع، توهین و افترا بوده و به جزای نقدی محکوم شده‌اند.

۲ متهم اصلی پرونده سرقت از صندوق‌های امانت بانک ملی به کشور بازنگشته‌اند
صالحی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دادستانی در پرونده سرقت از صندوق‌های امانت بانک ملی گفت: دادستانی از ابتدا در این پرونده ورود کرد و چند نفر بازداشت شدند که ۲ نفر از متهمان که در ترکیه هستند هنوز به کشور بازنگشته‌اند و پرونده در جریان رسیدگی قرار دارد.

تشکیل چند پرونده برای رسیدگی به اظهارات هنرمندان در جشنواره کن
دادستان تهران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات برخی هنرمندان در جشنواره کن گفت: این جرم جنبه خصوصی دارد و نیاز به شاکی خصوصی است که در این زمینه چند پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

آخرین وضعیت پرونده کینگ مانی با بیش از ۴هزار شاکی
صالحی در پاسخ به سوالی درباره کلاهبرداری تلفنی و اینترنتی گفت: برخی از این پرونده‌ها کثیرالشاکی است و به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به پرونده کینگ مانی گفت: این پرونده بیش از چهارهزار شاکی دارد که ۲ متهم اصلی این پرونده بازداشت هستند و پرونده در شرف صدور کیفرخواست قرار دارد و میزان ۷۰۰ میلیارد از اموال متهمان را شناسایی کردیم تا در ازای طلب شکات به آن‌ها پرداخت شود.

کاهش ۱۰ درصدی پرونده‌های سرقت
دادستان تهران در پاسخ به سوالی درباره افزایش سرقت در جامعه گفت: طبق آمار پرونده‌ها در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش ۹ درصدی سرقت را شاهد بودیم و در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هم پرونده‌ها ۱۰ درصد کاهش یافته است، اما انتشار صحنه‌های سرقت در فضای مجازی موجب می‌شود تا مردم فکر کنند که سرقت‌ها افزایش یافته است.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۴ تیر ۱۴۰۱، کدخبر:۸۴۸۰۱۰۹۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
رسانه حمایت کافی در کشور ندارد که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین