پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
مجمع سالیانه فدراسیون کشتی بر روی مسئله بودجه سالیانه به چالش کشیده شد و چنان به حاشیه رفت که بسیاری از تحلیل گران، در خصوص درگیری‌ها و عواقب بعدی آن از هم اکنون هشدار داده اند. محمد بنا در این بین، سمت دبیر را گرفت و در توئیتی حمایتی، بشکل تندی به پولادگر تاخت.

شعار سال: مجمع فدراسیون کشتی بعد از سه ساعت بحث و جدل، با ترک جلسه از سوی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان خاتمه پیدا کرد.

در ادامه مجمع پرتنش فدراسیون کشتی و پیش از آنکه محمد پولادگر صحبت‌های خود را شروع کند دهمرده رئیس هیئت سیستان و بلوچستان به انتقاد از صفر شدن بودجه کشتی از سوی وزارت ورزش پرداخت.

عسکری محمدیان نیز با اشاره به جایگاه کشتی ایران و استان مازندران و حمایت از کشتی بانوان گفت: کشتی ایران آبرو و عقبه دارد و از المپیک ۱۹۴۸ آبروی ورزش را به یدک کشیده است. فدراسیون کشتی بودجه‌ای ندارد که به مازندران بدهد.

وقتی نماینده اصفهان می‌خواست در همین رابطه صحبت کند پولادگر گفت: دبیر در حق من کم لطفی کرده است. من از ساعت هفت و نیم صبح جلسه داشتم و یک لحظه تنفس نبوده است. دو ساعت صحبت کردیم و نه من کشش دارم ادامه دهم نه شما. قطعا کشتی ورزش اول ماست، ولی همه ورزش ایران نیست. قطعا افتخارات زیادی کسب کرده، ولی من باید پاسخگوی ۴۸ رشته‌ای باشم که ۲۶ تای آن المپیکی هستند. در سیدنی کشتی یک طلا گرفت و وزنه برداری دو عدد. در آتن تکواندو و وزنه طلا گرفتند و کشتی طلا نگرفت. در پکن هم تکواندو گرفت و کشتی یک برنز. با آن دوپینگ‌ها وزنه برداری طلاهایش در لندن از کشتی بیشتر شد، در ریو وزنه دو طلا گرفت و کشتی یکی. رشته‌های دیگر هم از ما توقع دارند. عدالت اصلی در جهان تعادل است. من دوست دارم همه فدراسیون‌ها داشته باشند، اما آیا برای همه این امکانات هست؟ بعضی هزینه‌ها غیر ضروری است.

دبیر که چندین بار میان صحبت‌های پولادگر آمد، گفت: شاید من از بخش خصوصی پول می‌گیرم؛ این‌ها (خطاب به اعضای مجمع) قاضی‌اند.

پولادگر گفت: هر چه احترام می‌گذاریم و گوش می‌کنیم ایشان جدل می‌کند. متلک گفتن و نیش و کنایه زدن روش آقای دبیر است. یک ساعت شما حرف زدی؛ الان گوش کن برادر. دبیر متخصص جدل است. من بلد نیستم.

دبیر هم ادامه داد: پولادگر طلبه بوده و تیکه می‌اندازد، اما من ملازاده نیستم که پولادگر گفت: ملاحظه کنید همیشه تیکه می‌اندازد و جدل می‌کند.

رئیس فدراسیون کشتی عنوان کرد: ارتباط شما با فدراسیون‌های دیگر خوب است و پول کشتی را تقسیم می‌کنید. پولادگر نیز گفت: کار من ارتباط با فدراسیون‌های دیگر است. وقتی آشپزخانه‌ای می‌سازید که مدعی هستی حتی می‌توانی غذای بیرون را هم بدهی این سلیقه شماست. آن روز جدل اتفاق افتاد و آقای دبیر همه را پشت تلفن کشاند.

تعداد بازدید : 1

دبیر خطاب به معاون وزیر ورزش گفت: واقعیت را بگو؛ همه گفتند کار شما تخلف است. طوری می‌گویی انگار کار من تخلف است. شما در ظاهر آدم متدینی هستی و راست را بگو.

پولادگر تصریح کرد: حالا در ظاهر متدین شده‌ام. اینکه این بودجه جداست را نمی‌دانم. بودجه‌ای که پارسال برنامه بودجه اعلام کرد ۳۷۰ میلیارد تومان بود. دبیر گفت: قشنگ بگو برای قهرمانی.

پولادگر گفت: ایشان اجازه صحبت به من نمی‌دهد و واقعا متاسفم. هر کس آدابی دارد و من اینطور نمی‌توانم صحبت کنم. دبیر گفت: داری دروغ می‌گویی. راستش را بگو.

پولادگر اظهار داشت: من کی دروغ گفتم. عرض کردم ۳۷۰ میلیارد تومان بودجه قهرمانی بوده که ۸۵ درصد آن را به فدراسیون‌ها تخصیص دادیم که بیشتر از همه برای کشتی بوده است. این حرف زدن خیلی کم لطفی است. منِ پولادگر امروز نماینده دولت هستم. این کم لطفی است که درباره دولت اینطور صحبت شود. کشتی مازاد بر بودجه خودش را دریافت کرده است.

دبیر عنوان کرد: شما پول دادید؟ چرا بودجه ما را صفر کردید و ۷۰ میلیارد مجلس را پای خودتان می‌گذارید؟ اینکه بخش خصوصی به ما ماشین می‌دهد شما ناراحت شده‌اید؟ آقای پولادگر! ۱۳۱ میلیارد پارسال بودجه‌مان بوده، اما امسال آن را صفر کردید. این را توضیح بدهید. با کلمات بازی نکن؛ من بچه پایین شهرم و رک حرف می‌زنم. چرا بودجه من را به فدراسیون‌های دیگر می‌دهی؟

پولادگر گفت: ۴ و نیم میلیارد از اول سال دریافت کرده و بیشتر از همه پول گرفته‌اید.

دبیر خاطرنشان کرد: شما از ۷۰ میلیارد ۴ و نیم میلیارد دادید منت هم می‌گذارید؟ دست شما بود این را هم نمی‌دادید. چرا می‌گویی بودجه من را صفر کردی. این را بگو و با تبصره ۱۴ که کمک مجلس است کاری نداشته باش. این پول مازاد بر بودجه وزارت ورزش است. سیصد و خرده‌ای میلیارد مجلس مازاد بر بودجه وزارت ورزش به ورزش اختصاص داده چرا شما بودجه من را صفر کردید؟ شما با کشتی شخصی برخورد می‌کنی. شما یک سوم بودجه کشتی را می‌دهید چرا همان را صفر می‌کنید؟ رشته‌ای که همیشه کار را جمع کرده است. اصلا شما فکر کن بودجه تبصره ۱۴ نبوده است. شما فقط همین را توضیح بده.

تعداد بازدید : 2

پولادگر اظهار داشت: پارسال ۳۷۰ میلیارد بودجه ما بود که آنچه محقق شد ۲۷۷ میلیارد تومان بود و کشتی صد در صد خود را گرفت و علاوه بر آن از کمیته و وزارت دریافتی داشته است. امسال بودجه‌ای که به کل فدراسیون‌ها داده‌اند ۲۷۷ میلیارد تومان است و ما همان ۸۵ درصد پارسال هم نمی‌توانیم به فدراسیون‌ها بدهیم. امسال مجلس ۳۳۰ میلیارد به فدراسیون‌ها اختصاص داد.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: فدراسیون‌های دیگر هم مشکل و اعزام دارند و از مخاطبان زیادی برخوردار هستند. مثلا تیراندازی که طلای المپیک را گرفته اصلا در میان فدراسیون‌هایی که مجلس پول داده نیست. من می‌توانم آن را نادیده بگیرم؟ فدراسیون‌هایی داریم که چند ماه است حتی حقوق پرسنل خود را نداده‌اند و ما باید به این‌ها کمک کنیم. اینکه ما ۷۰ میلیارد تعهد می‌دهیم به شما بدهیم که اتفاقا خوب است. برخی فدراسیون‌ها تا ۴۵ درصد افزایش و برخی دیگر تا ۲۵ درصد رشد داشته اند و بالاترین رقم برای کشتی بوده است.

دبیر گفت: ایشان طوری صحبت می‌کند که انگار مجلس سر ورزش را بریده است. مجلس اگر بودجه را زیاد نکرده به جای آن ۳۳۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۴ به ۲۳ رشته قهرمانی کمک کرده است.
پولادگر گفت: تیر و کمان ما هم ۱۲ میلیارد بودجه از گرفته، اما یک ریال دیگر به آن ندادیم. تکواندو هم همینطور.

دبیر گفت: آقای پولادگر به گونه‌ای صحبت می‌کند که فدراسیون‌های دیگر موضع بگیرند. او ۲۱ سال با کشتی زاویه داشته است. کدام هیئت استانی مثل کشتی اعزام دارد؟ برادر من! تیراندازی و تکواندو روی سر من و مخلصشان هم هستم. من می‌گویم خرج کشتی بالاست. مثل تو نیستم بگویم ماساژور اعزام نشود. بر اساس هر شاخصی که تعریف کنید چه اعزام، چه مدال آوری حق کشتی را بدهید. چرا مدال‌های المپیک را از اول بررسی نمی‌کنید؟ من آتش به اختیارم و برای حق کشتی محکم می‌ایستم. من را بردارید و به من لطف می‌کنید اگر این کار را انجام دهید. من استعفا نمی‌دهم چرا که استعفا کار افراد ضعیف است.

پولادگر گفت: این حرف‌ها سفسطه کردن است که دبیر پاسخ داد: شما سفسطه کردی و معاون وزیر شدی.

پولادگر گفت: شما هر توهینی دلت می‌خواهد می‌کنی. دبیر در جواب گفت: شما با وزیر هماهنگ کردی که بودجه من را صفر کردی یا خودت گفتی؟ من به آقای وزیر هم گفتم. چه چیزی را ضرب و تقسیم کردی که به بودجه ۷۰ برای کشتی رسیدی؟

دبیر سپس با فریاد به پولادگر گفت: شما هیچ درکی از ورزش قهرمانی نداری. در این هنگام پولادگر گفت: شما مدام توهین می‌کنی و در این هنگام اقدام به ترک جلسه کرد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: دوستان! هیچ‌کس بلند نشود. چون او رفت من خودم ادامه می‌دهم که البته دقایقی پس از آن مجمع به اتمام رسید.

تعداد بازدید : 4


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از فرارو، تاریخ انتشار:۴ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۵۷۰۹۵، fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین