پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: آمار میزان واردات چای در ۲ ماهه امسال ۴۹ درصد رشد را نسبت به پارسال نشان می‌دهد.
شعار سال: صادق حسنی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا ۶ تیرماه، ۵۶ هزار و ۷۰۰ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گفته او، ۴۲۵ میلیارد تومان از بهای برگ سبز معادل ۸۴ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

حسنی می‌گوید: از مجموع بهای برگ سبز خریداری حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن چای خشک تولید شد که برآورد می‌شود که تولید نسبت به سال قبل ناشی از شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی ۲۰ درصد عقب باشد.

مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آمار ۲ ماهه امسال ۳ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۹۷۴ کیلو چای با ارزش ۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۱۶ دلار به بیش از ۲۰ کشور دنیا صادر و در مقابل ۱۲ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۴۳ کیلو چای به ارزش ۶۲ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۸۱۹ دلار وارد شده است.

آمار‌ها حاکی از آن است که متوسط قیمت چای صادراتی ۹۷ سنت و چای وارداتی ۵ دلار و ۱۰ سنت است، همچنین میزان صادرات نسبت به سال قبل ۳ درصد کاهش و واردات ۴۹ درصد رشد داشته است.

طبق گفته مدیر اجرایی سندیکای چای، آمار تولید با احتساب میزان واردات و کسر صادرات میزان مصرف چای در داخل را تشکیل می‌دهد که بنابر آمار سنوات گذشته سرانه مصرف از یک کیلو بالاتر نمی‌رود.

بنابر آمار سال گذشته از مجموع بهای برگ سبز تولیدی ۳۲ هزار تن چای خشک تولید شد که امسال ناشی از شرایط اقلیمی کمبود تولید را خواهیم داشت، اما از الان مسئولان برآورد دقیقی راجع به این میزان ندارند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۴۹۷۷۰، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین