پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۰۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲
فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح، خبر از مهارت آموزی به یک میلیون سرباز در چهار سال گذشته داده است. خبری که در صورت صحت، می‌بایست تغییرات قابل توجه‌ای را در بازار کار ایجاد می‌کرد. بنظر می‌رسد که این طرح با مشکلاتی چند مواجه باشد. اول اینکه ضروری است که به کیفیت مهارت اموزی و سخت گیری در امتحان، بشدت توجه و تاکید شود. ثانیا می‌بایست بشکل خوشه مهارتی، حداقل چهار مهارت مرتبط با مهارت اصلی به فرد آموزش داده شود و در نهایت اینکه، حمایت‌های مالی موثر (مثلا در حد وام ۲۰۰ میلیون تومانی بشکل چند مرحله و با تائید راه اندازی کسب و کار، نه ارایه فاکتور و سند سازی) از جوانان دارای کارت پایان خدمت صورت پذیرد.
شعار سال: سردار محمدجواد زاده‌کمند در اولین جشنواره سرباز ماهر، کارآمدی و اشتغال که صبح امروز در ستاد مرکزی فراجا برگزار شد، با اشاره به اهمیت آموزش سربازان وظیفه گفت: امروز بیش از چهار سال از ایجاد قرارگاه مهارت آموزی به سربازان نیرو‌های مسلح کشور، می‌گذرد و خدا را شاکریم که در این مدت توفیق پیدا کردیم در سایه لطف الهی با تدوین اسناد راهبردی، نهادسازی مناسب و هم افزایی ظرفیت‌ها به ویژه با همکاری ۲۶ نهاد در راستای تحقق یکی از تدابیر مهم مقام معظم رهبری اقدامات اساسی و مهمی انجام دهیم.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح ادامه داد: مهارت آموزی به سربازان یکی از اولویت‌های مهم فرماندهان نیرو‌های مسلح است و تبدیل به یک نهضت شده است. این افتخار بزرگی برای تمام متولیان اجرایی کشور است که در چهار سال گذشته حدود یک میلیون نفر از سربازان ایران تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفته و ۷۰۰ هزار نفر نیز موفق به اخذ مدرک معتبر شده‌اند.

به گفته زاده‌کمند، در نتیجه اقدامات انجام شده از سوی قرارگاه مرکز مهارت آموزی سربازان نیرو‌های مسلح، امروزه می‌توان گفت که نیرو‌های مسلح علاوه بر ایفای نقش در دفاع و امنیت با کسب مهارت‌ها خدمت موثرتری داشته و برای نقش آفرینی بهتر در آبادانی کشور از آمادگی بیشتری برخوردارند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیرو‌های مسلح ادامه داد: طبق برنامه پنجم توسعه بنا داشتیم تا آخر سال ۱۴۰۱ همه سربازان را تحت پوشش مهارت آموزی قرار دهیم، اما اپیدمی کرونا سبب ایجاد یک وقفه شد. حالا برنامه داریم تا بتوانیم تا انتهای سال ۱۴۰۲ این هدف را محقق کنیم.

وی اظهار کرد: برنامه ما آموزش ۳۰۰ هزار نفر سرباز در سال ۱۴۰۱ است. این آموزش‌ها در پنج حوزه مهارت‌های زندگی، امداد و نجات، سواد رسانه‌ای، مباحث حقوقی و مالی و اشتغال و کارآفرینی خواهد بود. همچنین باید ۲۲۰ هزار نفر بتوانند حداقل یکی از ۵۱۲ مهارت تخصصی شناخته شده را داشته باشند.

زاده‌کمند با اشاره به تسهیلات اشتغال برای سربازان گفت: ما می‌خواهیم علاوه بر توسعه کمی و کیفی برای اشتغال، برای پس از پایان خدمت سربازان نیز برنامه داشته باشیم. اولین گام بهره‌مندی ۲۰۰۰ نفر از دو میلیارد تومان تسهیلات بانکی است. همچنین می‌خواهیم با همکاری وزارت کشور و استانداری‌ها امسال پنج میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای سربازان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه همکاری ما با وزارت کار نیز در حوزه بهره مندی سربازان از سامانه‌های وزارت کار برای تسهیل در شغل‌یابی خواهد بود، گفت: کیفی‌سازی دوره‌های مهارتی جزو اصلی‌ترین اهداف ماست. ما برنامه داریم تا سامانه‌ای یکپارچه طراحی کنیم تا شبکه‌سازی مناسبی برای قبل، حین و پس از سربازی داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه آموزش سربازان نیرو‌های مسلح گفت: نهادینه کردن مهارت آموزی و تصویب لایحه آن در مجلس شورای اسلامی نیز در دستورکار ما قرار دارد.

زاده کمند با تاکید بر لزوم قرارگیری سرباز در محیط کار گفت: باید مهارت آموزی سربازان در محیط کار انجام شود. همچنین ترویج و تبلیغ مهارت آموزی و اشتغال نیز با جدیت دنبال می‌شود و برگزاری همایش امروز که با همت تمام متولیان فراجا و سازمان‌های مرتبط انجام شد بخشی از آن است. هم افزایی درون و برون سازمانی می‌تواند به تحقق هدف ما که مهارت آموزی سربازان است کمک شایانی کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۴۲۳۱۵۸۰۳، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
اون آمارش رو می ده، تو دلت خواست باور کن. دلت نخواست باور نکن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین