پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۱۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
بعد از تصویب قوی کلیات طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری با ۲۳۵ رای موافق در ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در مجلس و ارسال آن برای شورای نگهبان، سخنگوی شورای نگهبان بیان داشت که طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری جهت رفع ایرادات به مجلس برگردانده شد.

شعار سال: سخنگوی شورای نگهبان بیان داشت که طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری جهت رفع ایرادات به مجلس برگردانده شد.

تعداد بازدید : 9

لازم به توضیح است که در روز یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱، موافقان و مخالفان طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری در مجلس، در جریان بررسی کلیات این طرح به بیان دغدغه‌های خود پیرامون این طرح پرداختند.


حجت الاسلام و المسلمین موسی غضفنرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس طی اظهاراتی در دفاع از این طرح گفته بود که در این طرح علاوه بر رفع اشکالات موجود یکسری نوآوری‌هایی پیش بینی شده است. کوتاه شدن فرآیند رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی، ایجاد امکان تفویض وظایف توسط رئیس دیوان عدالت اداری به معاونان به منظور تسریع ارائه خدمات، ارتقای شرایط کارشناسان شاغل و همچنین افراد همکار با دیوان و همچنین اصلاح فرآیند مصوبات مراجع اداری که مغایرت با قوانین شرعی دارد از جمله ویژگی‌های این طرح است.

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده تایباد در مخالفت با کلیات این طرح گفته بود، از جمله نقایص طرح موجود این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات آن از دایره اختیارات، قضاوت و نظارت دیوان عدالت اداری خارج شده است و در عوض دانشگاه آزاد اسلامی که تشکلی عمومی و غیردولتی است به حوزه اختیارات دیوان اضافه شده است؛ این موضوع نشان می‌دهد که طرح موجود کارشناسی شده نیست و به صورت دقیقی مورد رسیدگی قرار نگرفته است. همچنین در طرح موجود راهکاری برای حمایت از آرای دیوان وجود ندارد بر همین اساس می‌توان گفت کلیات طرح مورد قبول است، اما ایرادات اساسی بر آن وجود دارد.

کلیات طرح قانون تشکیلات آیین دادرسی دیوان عدالت اداری با ۱۹۲ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۵ رای ماخوذه مجلس به تصویب رسید. اما سخنگوی شورای نگهبان از وجود ایراداتی در طرح سخن گفته و طرح را نیازمند بازنگری دانسته است.

 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، بر گرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
داشتند قانون را نادانسته سلاخی می کردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین