پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
گزارش‌های بررسی حوادث سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد که کیفیت نقاشی روی باند اصلی مناسب نبوده و علاوه بر تولید FOD، برجستگی‌هایی نیز بوجود آورده که لاستیک چرخ‌های هواپیما‌ها را در وزن و سرعت زیاد دچار مشکل می‌سازد.
شعار سال: نتیجه تحقیقات تیم کارشناسی بر اساس مستندات موجود نشان می‌دهند خرابی باند ۳۱ (ترکیدگی رنگ‌های روی باند) فرودگاه مشهد عامل اصلی اخلال در برخی پرواز‌های اخیر این فرودگاه تشخیص داده شده است.

با توجه به سانحه ترکیدن لاستیک هواپیما در باند شماره ۳۱ فرودگاه مشهد که صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۵/۷ اتفاق افتاد و بررسی اتفاقات مشابه در دو هفته اخیر در این فرودگاه، برخی کارشناسان صنعت هواپیمایی معتقدند مشکلی در سطح باند این فرودگاه وجود دارد (برجستگی‌های رنگ آمیزی سطح باند) که تا کنون اظهار نظر رسمی از سوی مراجع ذی‌صلاح نشده است.

گزارش‌های بررسی حوادث سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد که کیفیت نقاشی روی باند اصلی مناسب نبوده و علاوه بر تولید FOD، برجستگی‌هایی نیز بوجود آورده که لاستیک چرخ‌های هواپیما‌ها را در وزن و سرعت زیاد دچار مشکل می‌سازد.

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری به منظور پیشگیری از رویداد‌های مشابه، توصیه‌های ایمنی لازم را صادر کرد و از کلیه شرکت‌های هواپیمایی خواست تا رفع مشکل باند فرودگاه مشهد، از حمل سوخت اضافی در ایستگاه مشهد ممانعت بعمل آورده و حمل سوخت اضافی در هوای گرم و فرودگاه‌های مرتفع را کنترل و محدود کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سرپوش، تاریخ انتشار:۸ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۰۱۰۵۰۷۸۷، www.sarpoosh.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
0
وقتی اولین هواپیما دچار سانحه میشه باید بررسی میکردین و از کنارش رد نمیشدین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین