پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
در مراسمی که روز، چهارشنبه ۲۲ تیرماه بر گزار شد، آغاز عملیات راه اندازی تولید شمش منیزیم در شرکت فروسیلیس غرب پارس، از شرکت‌های زیرمجموعه میدکو با دستور دکتر مجید قاسمی، رییس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) انجام شد.
شعار سال: در مراسمی که روز، چهارشنبه ۲۲ تیرماه بر گزار شد، آغاز عملیات راه اندازی تولید شمش منیزیم در شرکت فروسیلیس غرب پارس، از شرکت‌های زیرمجموعه میدکو با دستور دکتر مجید قاسمی، رییس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) انجام شد. در این مراسم، دکتر علی‌اصغر پورمند، مدیرعامل میدکو و جمعی از مدیران میدکو و شرکت‌های زیرمجموعه در دفاتر تهران، کرمان و اصفهان نیز حضور داشتند.
اضافه شدن شمش منیزیم به سبد محصولات نهایی میدکو
دکتر مجید قاسمی، رییس هیات مدیره میدکو در این مراسم ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر، تقارن افتتاح خط تولید شمش منیزیم شرکت فروسیلیس غرب پارس را با این اعیاد مبارک و میمون دانست و گفت: این پروژه در اوج تحریم‌ها و محاصره اقتصادی با همت مهندسان و کارگران و مدیران میدکو به سرانجام رسید که نشان از توان بالای این شرکت و سرمایه ارشمند انسانی آن دارد.

وی ادامه داد: میدکو نقش مهمی در صنعت و اشتغال آفرینی کشور دارد و بیش از ۱.۵ میلیون نفر سهامدار مستقیم و غیر مستقیم، همکاران شرکت، صاحبان مشاغل غیرمستقیم و القایی تولید شده توسط آن و صنایع ایران از این شرکت بهره‌مند می‌شوند.
اضافه شدن شمش منیزیم به سبد محصولات نهایی میدکو
در این مراسم همچنین دکتر علی‌اصغر پورمند، مدیرعامل میدکو به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اهمیت تولید شمش منیزیم گفت: در کشور معادن دولومیت بسیاری وجود دارد، ولی بازار مناسبی برای آن موجود نیست. برای ایجاد بازار این معادن باید صنایع مرتبط با آن احداث شود که کارخانه تولید شمش منیزیم یکی از این صنایع است.

وی با اشاره به اینکه اولین شمش منیزیم این خط تولید ۳ ماه دیگر وارد بازار خواهد شد، ادامه داد: تاکنون در سبد محصولات نهایی میدکو، دو فلز فولاد و مس با زنجیره کامل حضور داشتند که منیزیم به سومین محصول نهایی فلزی این شرکت با زنجیره کامل تولید، یعنی از معدن تا فلز تبدیل خواهد شد.

دکتر پورمند با بیان اینکه تمام مراحل احداث این خط تولید توسط شرکت‌های میدکو انجام شده است، گفت: این مساله نشان می‌دهد که میدکو نه تنها محصول که خدمات نیز تولید می‌کند و توانایی ساخت صنعت و راه‌اندازی و بهره‌برداری از معادن را نیز دارد.

وی با اشاره به سرمایه انسانی ارزشمند میدکو افزود: این مساله که یک خط تولید شمش منیزیم که دانش آن در کشور وجود نداشته، ظرف دو سال و نیم و با همت جوانان نسل دوم میدکو احداث شده است نشان از توانمندی سرمایه انسانی و پختگی و بلوغ میدکو در احداث و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی دارد.

گفتنی است خط تولید شمش منیزیم در شرکت فروسیلیس غرب پارس، با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی و با ظرفیت تولید ۶۰۰۰ تن در سال احداث شده است. در این کارخانه شمش منیزیم بر پایه دولومیت تولید شده و از مزایای پروژه می‌توان به وجود معادن دولومیت در جوار خط تولید اشاره کرد.

این خط تولید با مشارکت شرکت‌های میدکو از جمله معیار صنعت، ماناساز و WMI و حمایت و سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد احداث شده است. منیزیم از جمله فلزات بسیار ارزشمند است که در صنایعی، چون اتوموبیل سازی، هوافضا و صنایع High Tech کاربرد دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری شمانیوز، تاریخ انتشار:۲۲ تیر ۱۴۰۱، کدخبر:۱۰۲۰۴۸۲، www.shomanews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
0
0
تولید شمش منیزیم واقعا افتخاری برای های تلکنولوژی کشور محسوب می شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین