پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
وزیر ارشاد از الزامی‌شدن پیوست فرهنگی برای همه مصوبات هیئت دولت خبر داد. به گفته وی براین اساس هر آئین نامه و لایحه‌ای که در کمیسیون‌های مختلف دولت مطرح می‌شود همزمان برای وزیر فرهنگ به عنوان دبیر کارگروه فرهنگی دولت ارسال می‌شود تا اقدامات لازم برای پیوست فرهنگی آن صورت پذیرد.
شعار سال: محمدمهدی اسماعیلی در دومین جلسه شورای هنر گفت: باید ساز و کاری فراهم شود تا از نقطه نظرات و دیدگاه‌های تخصصی اعضای شورای هنر در پیوست فرهنگی مصوبات دولتی استفاده شود. به گفته وی براین اساس هر آئین نامه و لایحه‌ای که در کمیسیون‌های مختلف دولت مطرح می‌شود همزمان برای وزیر فرهنگ به عنوان دبیر کارگروه فرهنگی دولت ارسال می‌شود تا اقدامات لازم برای پیوست فرهنگی آن صورت پذیرد.

اسماعیلی با تاکید بر ضرورت ایجاد ساز وکار مشخص برای استفاده از ظرفیت شورای هنر در سیاست گذاری فرهنگی و هنری افزود: باید ساز و کاری مشخص فراهم شود تا از نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای شورای هنر در خصوص ظرفیت عظیم «پیوست فرهنگی» در مصوبات دولت بهره‌مند شویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ایجاد هم افزایی میان نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف برای استفاده بهینه از امکانات حوزه فرهنگ و هنر اضافه کرد: سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف از سالن‌های چند منظوره فرهنگی و هنری مجهزی برخوردار هستند که می‌توان با ایجاد هم‌افزایی شرایطی فراهم کرد که به شکل منسجم مورد استفاده اهالی فرهنگ و هنر قرار گیرند.

وی به اهمیت احیای جلسات شورای هنر در دوره جدید اشاره کرد و گفت: اعضای این جلسه با توجه به جایگاه حقوقی و شخصیت حقیقی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری برخوردار هستند، مجموعه ارزشمندی برای توسعه حوزه فرهنگ و هنر به شمار می‌روند که این شورا در کنار تمامی وظایف تعیین شده، می‌تواند به عنوان اندیشکده علمی برای توسعه فرهنگ و هنر کشور نقش آفرینی کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۳۵۲۹۴۲۲، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین