پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
با حکم معاون سازمان ملل متحد، کاوه مدنی، دانشمند شناخته شده ایرانی در حوزه آب، به عنوان رییس بعدی موسسه آب، محیط زیست و سلامت دانشگاه سازمان ملل متحد معرفی شد. ماموریت این نهاد که با عنوان اندیشکده آب سازمان ملل یا دانشگاه آب سازمان ملل شناخته می‌شود و در کانادا قرار دارد، کمک به حل مشکلات دسترسی به آب و برقراری امنیت آبی در جهان است.

شعار سال: با حکم معاون سازمان ملل متحد، کاوه مدنی، دانشمند شناخته شده ایرانی در حوزه آب، به عنوان رییس بعدی موسسه آب، محیط زیست و سلامت دانشگاه سازمان ملل متحد معرفی شد.

دانشگاه سازمان ملل متشکل از ۱۳ موسسه در ۱۲ کشور جهان است که به عنوان بازوی علمی و آموزشی سازمان ملل و با هدف کمک به حل مهم‌ترین چالش‌های جهانی مربوط به بقا، توسعه و رفاه بشر و کشور‌های عضو سازمان ملل فعالیت می‌کند.

موسسه آب، محیط زیست و سلامت دانشگاه سازمان ملل که به عنوان «اندیشکده آب سازمان ملل متحد» یا دانشگاه سازمان ملل در کانادا شناخته می‌شود با حمایت دولت کانادا در سال ۱۹۹۶ و در پاسخ به افزایش نگرانی‌ها درباره بحران آب در جهان و اثرات آن بر روی سلامت انسان، محیط زیست و توسعه پایدار تأسیس شد.

ماموریت اصلی این موسسه به عنوان تنها موسسه متمرکز بر آب دانشگاه سازمان ملل در جهان، کمک به حل مشکل امنیت آبی و دسترسی به آب در جهان و به ویژه در کشور‌های در حال توسعه است.

این موسسه به عنوان نماینده داشنکاه سازمان ملل در اتحادیه آب سازمان ملل متحد، مسئولیت هدایت و سازماندهی فعالیت‌های نهاد‌های عضو سازمان ملل متحد را در دهه جدید بین‌المللی آب مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان «آب برای توسعه پایدار (۱۳۹۷ – ۱۴۰۷)» را عهده‌دار است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری آفتاب، تاریخ انتشار:۲۶ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۷۸۸۳۸۹، aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین