پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
مسئولان، پس از عبور از مراحل ارشاد به اخذ وجه نقد از بدحجابان رسیده‌اند. پرسشی که طرح می‌شود این است که آیا افرادی که از تمکن مالی بالای برخوردارند، جریمه‌ها را پرداخت می‌کنند و طبقات پایین‌تر جامعه برای جریمه نشدن مجبور به رعایت حجاب مدنظر ستاد امر به معروف، می‌شوند؟
شعار سال: آرمان نوشت: خبری که روز گذشته در رابطه با بحث حجاب، دست‌به‌دست می‌شد و زنان و دختران ایرانی در محافل خود از آن صحبت می‌کردند، بحث اعلام رقمِ جریمه‌های بدحجابی بود.

آنچه پیرامون رعایت حجاب اسلامی، سال‌هاست که در جامعه مطرح می‌شود و با روی کار آمدن دولت سیزدهم به نظر، جدیت بیشتری برای این الزام، وجود دارد؛ و با توجه به صحبت‌های دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مبنی بر تخلف بودن بدحجابی، به نظر می‌رسد مسئولان، پس از عبور از مراحل ارشاد به اخذ وجه نقد از بدحجابان رسیده‌اند. پرسشی که طرح می‌شود این است که آیا افرادی که از تمکن مالی بالای برخوردارند، جریمه‌ها را پرداخت می‌کنند و طبقات پایین‌تر جامعه برای جریمه نشدن مجبور به رعایت حجاب مدنظر ستاد امر به معروف، می‌شوند؟ و در واقع حجاب افراد با میزان سرمایه آن‌ها تنظیم می‌شود؟ بحث سلبریتی‌ها چه می‌شود؟ آیا همان جا روی فرش‌های قرمز، به‌خاطر بیرون بودن تار‌های مو، مانتو‌های کوتاه یا نداشتن مانتو، آرایش غلیظ و خیلی چیز‌های دیگر جریمه می‌شوند؟ و مهم‌تر از همه اینکه آیا با گرفتن وجه نقد از بدحجابان، بر اعتقادات آن‌ها مبنی بر رعایت کردن حجاب هم تاثیری گذاشته می‌شود؟
 
حجاب هم طبقاتی می‌شود؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر:۱۶۶۴۹۶۲، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین