پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۳۸۳۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
مدیرانی با مدارک کیلویی و تقلبی در ایران بشدت زیاد شده اند. بعد از این موج مدرک سازی ها، شاهد اپیدمی آن در اقشار عادی و کارشناسی بوده ایم. اما بغیر از برخوردی گروهی در زمان دستگیری جاعلان، کمتر حرکت هماهنگی را در این خصوص شاهد هستیم. سوال این جاست که چرا سامانه یکپارچه مدارک تحصیلی در کشور راه اندازی نمی‌شود؟ کویت با درک وجود مدارک جعلی، مبارزه همه جانبه‌ای را در این خصوص انجام داده است.

شعار سال:  به نقل از رسانه‌های عربی، در پی انتشار اطلاعاتی در خصوص مدارک جعلی در کویت، دولت این کشور برای اطمینان از صحت مدارک موجود، ده‌ها هزار مدرک دانشگاهی صادرشده را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد.

قرار است نهاد‌های مربوط مدارک تحصیلی دانشگاهی در مقطع زمانی تا ۱۰ سال گذشته را مورد بررسی قرار دهند و صحت آن‌ها را مجدداً تایید کنند.

در این دستورالعمل همچنین آمده است، هر فردی که مشخص شود مدرک تحصیلی‌اش جعلی است به دادستانی معرفی می‌شود و علاوه بر مجازات به جرم جعل اسناد، تمامی حقوق و امتیازات از جمله امتیازات مالی‌ای که تاکنون از طریق این مدرک به دست آورده نیز از او بازپس گرفته می‌شود.

به گفته برخی رسانه‌های کویتی، شماری از مسئولان حاضر در پست‌های کلیدی حساس این کشور هم مدارک تحصیلی تقلبی دارند، که پرونده برخی از آن‌ها هم‌اکنون در مراجع قضایی در دست رسیدگی است.

دولت کویت همچنین اعلام کرد تمامی افرادی که اقدام به جعل مدارک تحصیلی کرده‌اند نیز تحت تعقیب‌اند و به مجازات قانونی خود خواهند رسید.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد، تاریخ انتشار:۲۰ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۷۳۲۳۶، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین