پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
استاندار قزوین گفت: در راستای تحقق رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی عملکرد مدیران بانک‌های عامل استان قزوین در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید به بنگاه‌های اقتصادی با دقت رصد می‌شود.
شعارسال: فریدون همتی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات طرح رونق به بنگاه‌های اقتصادی یکی از اولویت‌های استان است که بانک‌ها باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از بانک‌های استان قزوین در پرداخت تسهیلات رونق تولید افزود: با توجه اینکه این تسهیلات تقویت صنعت، کشاورزی و اشتغال در این استان را به همراه دارد با کمال تأسف در برخی از بانک‌های استان قزوین این موضوع در اولویت برنامه‌های بانک قرار نگرفته است.

استاندار قزوین با اشاره به موقعیت اقتصادی استان قزوین اضافه کرد: این استان به دلیل صنعتی بودن و بستر مطلوبی که در حوزه کشاورزی دارد از جایگاه ویژه‌ای در بخش تولید کشور برخوردار است، بنابراین عملکرد بانک‌های استان در این زمینه باید هم‌ردیف استان‌هایی همانند اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس باشد.

همتی ادامه داد: ویژگی‌های منحصر به‌فرد استان قزوین در حوزه تولید باید مورد توجه جدی مدیران بانک‌های این استان قرار گرفته و مدیران بانکی نباید استان قزوین را در ردیف استان‌های کوچک قرار دهند بلکه به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های بالا این استان باید در ردیف استان‌های بزرگ کشور قرار گیرد.

* روند پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی رضایت‌بخش نیست

وی ضمن انتقاد از روند فعلی پرداخت تسهیلات رونق تولید در بانک‌های استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات رونق تولید از سوی بانک‌های این استان رضایت‌بخش نبوده و با اهداف دولت و مسؤولان عالی کشور سازگار نیست.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر بانک‌های استان قزوین در حوزه پرداخت تسهیلات تولید به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به روش فعلی ادامه دهد، چاره‌ای جز تغییر مدیران آن‌ها وجود ندارد.

همتی با بیان اینکه در نخستین گام سه نفر از مدیران بانک‌هایی که عملکرد ضعیف‌تری در پرداخت تسهیلات رونق دارند به تهران معرفی می‌کنیم، گفت: این اقدام موجب می‌شود که افراد جدیدی به عنوان مدیران بانکی جایگزین مدیران فعلی شوند و حضور مدیران کارآمد را در استان قزوین شاهد باشیم.

وی با اشاره به مزایای پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان قزوین افزود: پرداخت این تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی نیمه‌کاره موجب تکمیل آن‌ها شده که این امر هم حفظ اشتغال و حتی افزایش میزان اشتغال را به دنبال دارد.

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه حفظ اشتغال موجود کمتر از ایجاد اشتغال جدید نیست، اضافه کرد: از مدیران بانک‌های عامل استان قزوین انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های در حال انعقاد با بنگاه‌های اقتصادی این استان اقدام کرده و روند پرداخت تسهیلات به آن‌ها را تسریع کنند.

* صدا و سیما انعکاس عملکرد بانک‌ها را تبلیغ تلقی نکند

همتی خاطرنشان کرد: از صدا و سیمای مرکز قزوین هم انتظار می‌رود عملکرد بانک‌های عامل این استان در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید را برای مردم منعکس کرده و موضوع را برنامه تبلیغی تلقی نکنند چراکه این تسهیلات قطع‌ به یقین رونق اقتصادی و به تبع آن تحقق اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد.

وی با تأکید بر لزوم تأمین گاز طبیعی مورد نیاز واحدهای تولیدی در فصل سرد سال مطرح کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و افزایش میزان مصرف گاز از سوی مشترکان خانگی، شرکت گاز پیش از قطع یا کاهش فشار گاز واحدهای تولیدی هماهنگی‌های لازم را با استانداری و مدیران حوزه صنعت استان قزوین داشته باشد.

استاندار قزوین افزود: چنین هماهنگی‌هایی احتمال بروز مشکل و وارد آمدن خسارت به واحدهای صنعتی و تولیدی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

همتی با تأکید بر اینکه سوخت جایگزین واحدهای تولیدی که گاز آن‌ها قطع یا محدود می‌شود باید از قبل تأمین شده باشد، یادآور شد: محدودیت گازرسانی به واحدهای تولیدی استان قزوین باید منطقی بوده و به گونه‌ای نباشد که این موضوع تنها در قزوین اجرا شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس استان قزوین، تاریخ انتشار: پنجشنبه 4 آذر 1395، کدخبر: 13950904000691، www.qazvin.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین