پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
رگولاتوری و تنظیم مقررات مخابرات در نوعی قانون شکنی آشکار و تخلف قابل اثبات و پیگیری توامان کیفری و حقوقی، تاکنون در خصوص مدیریت پیام‌های تبلیغاتی کار موثری نکرده و برخلاف همه ادعاها، نوعی اهمال تاریخی در پیش گرفته است. در تداوم این رویه، اخیرا شاهد هستیم که بیان داشته اند که ارسال کنندگان پیامک‌های اطلاع‌رسانی از سرشماره‌های خدماتی ملزم شده‌اند عبارت "لغو ۱۱" را در انتهای پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشماره‌ای که از آن پیامک دریافت کرده‌اند، ادامه دریافت پیامک را لغو کنند؟ این سازمان بجای محدودسازی تدریجی (مثلا قرار دادن پیام‌های تبلیغاتی در چند ده دسته و امکان بلاک کردن توسط مشترکان، شناسنامه دار کردن موسسات فروش سرشماره پیامک و الزام به حذف اسم مشترک متقاضی حذف از محدود شماره‌ای خاص و.) اقدام به فعالیت‌هایی نمایشی نظیر الزام به قرار دادن کد ۱۱ برای عدم ارسال پیامک تبلیغاتی نموده است. این در حالی است که به راحتی می‌توان با ارسال پیامک از شماره‌ای جدید، این کد را دور زد.
شعار سال: دبیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: ارسال کنندگان پیامک‌های اطلاع‌رسانی از سرشماره‌های خدماتی ملزم شده‌اند عبارت "لغو ۱۱" را در انتهای پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشماره‌ای که از آن پیامک دریافت کرده‌اند، ادامه دریافت پیامک را لغو کنند.

 دبیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: ارسال کنندگان پیامک‌های اطلاع‌رسانی از سرشماره‌های خدماتی ملزم شده‌اند عبارت "لغو ۱۱" را در انتهای پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشماره‌ای که از آن پیامک دریافت کرده‌اند، ادامه دریافت پیامک را لغو کنند.

پیمان قره‌داغی- مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری- در این باره اظهار کرد: علاوه بر این، مشترکان می‌توانند برای عضویت مجدد و دریافت پیامک‌های اطلاع‌رسانی خدماتی (پیامک‌هایی که پس از عضویت مشترک در باشگاه مشتریان یک شرکت یا فروشگاه برایش ارسال می‌شود)، عدد ۱۲ را به همان سرشماره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این به منظور رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خدمات ارتباطی و با هدف ساماندهی دریافت و عدم دریافت پیامک‌های انبوه تبلیغاتی از تمام سرشماره‌های پیامکی تبلیغاتی به صورت یکجا، سامانه کد دستوری #۸۰۰* راه‌اندازی شده است، افزود: اکنون با این امکان، مشترکان می‌توانند نسبت به فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی دریافت پیامک‌های خدماتی به تفکیک هر سرشماره پیامکی اقدام کنند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری انتخاب، تاریخ انتشار:۲۱ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۶۹۴۵۹۶، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین