پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: پیشنهاد من به موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی تاسیس مرکز کارآفرینی و نوآوری در موسسه و سپس پارک علم و فناوری نرم ویژه علوم انسانی است. تاسیس مرکز رشد باعث ایجاد بستر مناسب برای تحولات نوآورانه و فناورانه می‌شود.
شعار سال: نشست هم اندیشی رئیس و مدیران موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی و دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و مدیران آن حوزه در محل موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی برگزار شد.

خیرالدین در این نشست با اشاره خصوصیات مدیریتی دکتر طاهری نیا رئیس موسسه به سابقه موسسه و جایگاه ویژه آن در ادوار مختلف پرداخت و ادامه داد: این موسسه مغزافزار آموزش عالی است و باید متولی آمار آموزش عالی نیز باشد. آماری که از سوی موسسه منتشر می‌شود مستند است و مبنای تصمیم گیری مدیران آموزش عالی قرار می‌گیرد و از موسسه می‌خواهم تا آمار حوزه پارک‌های علم و فناوری و دانش بنیان را بررسی کند.

تاسیس پارک علم و فناوری ویژه علوم انسانی

وی در ادامه با اشاره به اهداف ذکر شده در اساسنامه موسسه گفت: پیشنهاد من این است در بازنگری اساسنامه موسسه به ماموریت‌های جدید و رویکرد‌های نوین مثل فناوری و نوآوری توجه ویژه‌ای داشته باشید.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: پیشنهاد دیگر من به موسسه با توجه به ظرفیت آن در ابتدا تاسیس مرکز کارآفرینی و نوآوری در موسسه و سپس پارک علم و فناوری نرم ویژه علوم انسانی است. تاسیس مرکز رشد باعث ایجاد بستر مناسب برای تحولات نوآورانه و فناورانه می‌شود.

اختصاص اتاق‌های فکر به موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی

خیرالدین با اشاره به تاسیس اتاق‌های فکر شانزده گانه در وزارت علوم گفت: معاونت فناوری و نوآوری آمادگی دارد یکی از اتاق‌های فکر را به موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی محول کند؛ لذا پس از هماهنگی‌های لازم، دبیرخانه یکی از اتاق‌های فکر به موسسه اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: موسسه با ارائه پروپوزال‌های مختلف به معاونت فناوری و نوآوری اعلام کند که چه کار‌هایی می‌تواند برای معاونت انجام دهد تا ما پس از بررسی پیشنهاد‌های دریافتی و اولویت بندی آن‌ها شروع به همکاری کنیم، زیرا مشکلات عدیده‌ای در حوزه فناوری وجود دارد که نیازمند پژوهش است. به عنوان مثال آیا پارک‌های علم و فناوری مسیر را درست می‌روند؟ موسسه می‌تواند با استفاده از توان موجود در بخش GIS چالش‌ها را احصاء و نسبت به ارائه راهکار اقدام کند.

خیرالدین با بیان اینکه فناوری ثبت اختراع است و نوآوری تجاری سازی ایده است، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما این است که استاد در دانشگاه فناوری را ایجاد می‌کند، اما این فناوری تبدیل به نوآوری نمی‌شود. دره مرگ فناوری نیاز به تحقیقات گسترده دارد و اینکه چه اقداماتی باید صورت گیرد تا از این دره عبور کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده همچون طرح‌های اشتغال و کارآفرینی، اکو سیستم نوآوری و... از سوی اعضای هیات علمی موسسه پیشنهاد داد این موارد در قالب یک تفاهم نامه جامع بین دو طرف اجرایی شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۰۳۲۳۵۹، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین