پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴
فرماندار شهرستان البرز گفت: با توجه به روند رو به رشد جمعیت محمدیه و ضرورت تامین نیازهای درمانی فوری، دو پایگاه فوریت های پزشکی بزودی در این شهر راه اندازی می شود.

شعار سال: رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رضاعسگری فرماندار البرز، حسین بهزادپورشهردار و حجت الاسلام موسوی موینی امام جمعه شهر محمدیه درسالن اجتماعات شهرداری محمدیه برگزار شد در خصوص حل مشکلات درمانی و بهداشتی بخش محمدیه تبادل نظر شد.

رضا عسگری در این جلسه با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی و استراتژیک محمدیه و ناحیه شهری مهرگان اظهار کرد: با توجه به اینکه محمدیه و ناحیه شهری در بین دو شاهراه اصلی جاده قدیم و اتوبان واقع شده این محدوده در مسیر ورود گردشگران و مسافران به استان و دیگر مناطق کشور است که باید به نیازهای آن توجه بیشتری شود.

فرماندار شهرستان البرز در ادامه به رشد جمعیت شهرمحمدیه بخصوص اسکان بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی در شهرک مهرگان اشاره کرد و گفت: همه این مسائل موجب شده شهر محمدیه به عنوان دومین شهر استان از لحاظ جمعیتی مطرح شود که باید با اختصاص اعتبار مورد نیاز مردم برای حل مشکلات پیش رو از جمله نیازهای درمان وبهداشت آن تلاش کنیم.

عسگری داشتن یک بیمارستان در محمدیه را حق قانونی مردم دانست و بیان کرد: تاسیس یک بیمارستان توسط دولت و یا بخش خصوصی ضروری است زیرا با توجه به جمعیت ۱۳۵هزار نفری محمدیه درمانگاه های موجود پاسخگوی نیازهای درمانی وبهداشتی شهروندان و ساکنان این منطقه نیست.

در ادامه منوچهر مهرام رئیس علوم پزشکی قزوین با اشاره به موقعیت خوب محمدیه در استان خاطرنشان کرد: نگاه ما به این شهر ویژه است و تلاش می کنیم نیازهای درمانی مردم را در اولویت قرار دهیم.

رئیس علوم پزشکی قزوین افزود: در ناحیه شهری مهرگان ساختمان هایی به صورت مجموعه ای ساخته شده و از لحاظ زیر ساختی و استقرار مراکز درمانی و خدماتی دارای مشکلات فراوانی است و همه باید با کمک یکدیگر مشکلات این پروژه ملی را مرتفع کنیم.

مهرام همچنین با اشاره به مراکز درمانی مستقر در ناحیه شهری مهرگان که توسط راه شهرسازی اختصاص داده شده افزود: این مراکز با مشکلات و نواقصی روبروست که امیدواریم با همکاری و تعامل این مشکلات برطرف شود.

رئیس علوم پزشکی قزوین گفت: درآینده نزدیک دو پایگاه اورژانس درمحمدیه برای رسیدگی به مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنین این شهر مستقر شده و از سوی علوم پزشکی تجهیز خواهد شد که درحال حاضر آمبولانس و تجهیزات آن تهیه شده است و در حال جذب و گزینش نیرو هستیم.

وی احداث بیمارستان را درمحمدیه جدی دانست و گفت: این موضوع در دستور کار قراردارد و امیدواریم با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری محمدیه محل مناسبی برای ساخت بیمارستان انتخاب شود.

مهرام یادآور شد: در شرایط کنونی دولت در خصوص اینگونه پروژه ها هیچ بر نامه ای ندارد تا منابع مالی آن تامین شود اما با توجه به موقعیت این شهر با دستور اکید وزیر بهداشت امیدواریم همین احداث بیمارستان در این منطقه تسریع شود که دو راه در پیش رو داریم یا منتظر تامین اعتبار از سوی دولت باشیم که این موضوع باعث طولانی شدن عملیات آن خواهد شد و راه دوم واگذاری کار به بخش خصوصی است که با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار این پروژه با سرعت بیشتری به سر انجام خواهد رسید.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا دو ماه آینده منابع دولتی را جذب کنیم درغیراینصورت بدنبال کسب مجوز بیمارستان خصوصی خواهیم بود چرا که دراین بخش مانند دولتی موانعی نخواهیم داشت.

حسین بهزادپور شهردارمحمدیه با اشاره به مشکلات فراروی ناحیه شهری مهرگان ازجمله بهداشت و درمان علاوه برایجاد مشکلات برای شهرداری مشکلات فراوانی راهم برای ساکنین منطقه بوجودآورده است که امیدواریم مسئولین با توجه به وعده های خود درخصوص ساخت بیمارستان وحل مشکلات درمانی وبهداشتی منطقه ثابت قدم باشند تا بتوانیم آنچه که حق مردم وشایسته آنان است انجام دهیم چرا که آنها همیشه با همسویی وهمکاری ما را در همه زمینه ها یاری کرده اند و ما با عمل به وعده هایمان آنها را از خدمات خوب نظام مقدس جمهوری بهرمند سازیم و طعم خوش خدمت را که در این منطقه از سوی نظام بسیار کار شده و هزینه شده است را به کام آنها بچشانیم.

شهردارمحمدیه ضمن گلایه ازعدم توجه ویژه مسئولان به محمدیه بخصوص ناحیه شهری مهرگان در بحث بهداشت و درمان توضیح داد: درسال ۹۳ طی پیگیریهای دلسوزانه شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری بخش خصوصی حاضر شد در این شهردر احداث بیمارستان وارد شود که این موضوع به سیستم و سیکل اداری دانشگاه علوم پزشکی وارد شد که پس از بررسی و تحقیق از سوی همین مسئولان اعلام شد که ساخت بیمارستان دولتی در اولویت است که ساخت بیمارستان توسط بخش خصوصی منتفی شد حال با توجه به این حرف و توافقعات انتظارمی رود که حتما نگاه ویژه به خواست های حق و قانونی ساکنین شود تا آنها ازاین بلاتکلیفی رهایی یابند.

وی یادآورشد: چرا باید نگاه ها به منطقه متفاوت باشد در یک شهر دیگر از استان تصمیم گرفته می شود توسط بخش خصوصی یک بیمارستان یک هزار تختخوابی احداث شود بدون موانع اما در شهرمحمدیه سرمایه گذار دفع و در شهرهای دیگرجذب می شود این بی عدالتی است.

شهردارمحمدیه از تاخیر و عدم اجرای مصوبه دولت در خصوص دو بیمارستان در محمدیه و شهرالوندهم انتقاد کرد وگفت: چرا این مصوبات اجرایی نمی شود و ما هنوز در این مورد بی پاسخ مانده ایم.

وی ادامه داد: ناحیه شهری مهرگان یکی ازپروژه های مهم کشوری وملی است که درشمال شهرمحمدیه با احداث بیش از۳۵ هزار واحد مسکونی مهر ایجاد شده است که درحال حاضر جمعیت مهرگان ومحمدیه با احتساب هم به بیش از ۱۵۰هزار نفر رسیده که پیش بینی می شود با این روند در ۱۰ سال آینده جمعیت ۲۰۰ هزار نفری را برای بخش محمدیه پیش بینی خواهیم کرد که همین باعث می شود که برای حل مشکلات و نیازهای اساسی یک عزم ملی انجام گیرد.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به آینده نگری باید از امروز در خصوص اختصاص زمین بیمارستان و تملک آن اقدام کنیم چرا که محدوده مهرگان به سرعت درحال توسعه وساخت ساز است.

حجت السلام موسوی موینی امام جمعه محمدیه هم احداث بیمارستان درمحمدیه را از نیازهای ضروری دانست و خاطرنشان کرد: متسافانه یه شهر محمدیه توجه نمی شود و مسئولان نسبت به آن بی تفاوتند در حالی که بر اساس قانون اساسی شهرهایی که بالای جمعیت بیش از۱۰۰هزار نفر دارند باید دارای بیمارستان و مراکز درمانی باشند اما جمعیت ۱۵۰هزارنفری محمدیه هنوز از این امکانات بی بهره است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ذاکر، تاریخ انتشار: 10 اسفند 45، کد مطلب: ۶۹۵۰۱:www. zakernews. ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
خیلی خوب شد که مرکز درمانی تاسیس شد واقعا مشکل بود برای مریضی ساده این همه راه طی کرد به درمانگاه رسید م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین