پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۳۸۳۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
اینکه ماجرای شریف همراه با حرمت شکنی‌های غیرقابل قبول بوده، مورد پذیرش هر شخص بی طرفی است. اینکه در ساعات اولیه درگیری با رسانه‌های بیگانه تماس برقرار شده، شواهد اثباتی کافی ندارد و این امر در عصر و شب اتفاق افتاده است (کلیپ‌ها و تصاویر اولیه نشان می‌دهد که رسانه‌های بیگانه در ابتدا با رویکرد بازنشر ورود کرده اند). اینکه به کرات بیان می‌شود تجمعات بدون مجوز بوده توجه دوستان را به اصل ۲۷ قانون اساسی و ماده ده شیوه فعالیت احزاب جلب می‌کنیم و درخواست به روز رسانی اطلاعات منتج به تصمیم گیری را داریم. اینکه در درب جنوبی قصد پیوستن دانشجویان به اغتشاشگران وجود داشت، شواهد اثباتی چندانی در اختیار ما نیست و ظواهر امر به گونه دیگری است. حضور تحریک کننده پلیس در درب شمالی و پارکینگ مسئله‌ای است که باید در موقعیت مناسب بدان پرداخته شود. کم تجربگی حراست وزارت علوم در ارایه دستورالعمل‌های آموزشی جهت مقابله با تجمعات احتمالی و خدای ناکرده اغتشاشات، به دانشگاه‌ها قابل کتمان نیست (با تخفیف می‌توان این مسئله را در قالب قصور و اهمال بررسی کرد). اینکه در تداوم برخوردها، شان دانشگاه پیشرانی، چون شریف رعایت نشده و این امر مورد سو استفاده‌های فراوان در آینده قرار خواهد گرفت و پیامد‌ها و هزینه‌های زیادی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد گذاشت، جای سوال‌های فراوان و پیگیری امنیتی-نظامی-کیفری دارد. توصیه می‌گردد حراست وزارت علوم بجای صرف توان خود جهت بیانیه نویسی، با قید فوریت اقدام به پیشنهاد چند الگوی قانونی- انسانی-اسلامی، برای کنترل اغتشاشات احتمالی به دانشگاه‌ها نماید. این الگو‌ها صرفا نباید با رویکرد خواباندن ناآرامی‌ها تهیه شوند، بلکه باید دو بحث شناسایی مقصران درون و برون دانشگاهی و شیوه پیگیری اهمال ها، قصور‌ها و تقصیرات بشکلی سلسله مراتبی (از ساختار‌های تنبیهی درون دانشگاهی تا ساختار‌های حقوقی- قضایی) در آن آورده شده باشد. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، آماده همکاری و ارایه مساعدت‌ها در حوزه اختیارات و توانمندی‌های خود در این خصوص است.
شعار سال: مرکز حراست وزارت علوم، با صدور اطلاعیه‌ای ابعاد وقایع روز یکشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی شریف را تببین کرد.
 
اطلاعیه نسبتا جهت دار مرکز حراست وزارت علوم در خصوص وقایع دانشگاه صنعتی شریف
متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است؛

«بسمه تعالی»
 
در پی تجمع جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در روز یکشنبه دهم مهرماه ۱۴۰۱ در محوطه دانشگاه و روایت‌سازی‌های غیر واقعی از آن توسط ناآگاهان و دشمنان این مُلک و ملت، بدینوسیله نتیجه‌ی تحقیقات انجام شده در صحنه، بررسی دوربین‌های مداربسته دانشگاه و گزارشات مأمورین مستقر در خارج از دانشگاه و نیز بازپرسی‌های به عمل آمده از برخی عوامل اغتشاشگر را به شرح ذیل به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:

۱- در روز مذکور، نهاد‌های ذیربط دانشگاهی هیچگونه مجوزی برای تجمع صادر نکرده و تجمع فوق الاشاره، اساساً برخلاف مقررات دانشگاه برگزار شده بود.

۲- از حدود ساعت ۱۶ جمعی از دانشجویان، جنب درب جنوبی دانشگاه تجمع کرده و بدون مطرح نمودن خواسته مشخص صنفی، سیاسی، اجتماعی به سردادن شعار‌های ساختارشکن مبادرت نمودند.

۳_ متاسفانه برخی شعار‌ها از نوع فحاشی بسیار رکیک و خارج از شأن دانشگاه و دانشجو و ساحت مقدس محیط علمی و تربیتی بوده است.

۴- اولین معترضین به آن فضای هتاکانه عده‌ای از دانشجویان فهیم، فکور و فرهیخته‌ی همان دانشگاه بودند که متأسفانه همین عزیزان نیز مورد تعرض گروه فوق الاشاره قرار می‌گیرند.

۵- دانشجویانی که بدون رعایت تربیت ایرانی-اسلامی و آداب و ملاحظات مربوط به حضور بانوان، زشت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین فحاشی‌ها در حضور دختران دانشجو را سر دادند، به قصد خروج از درب جنوبی دانشگاه الحاق به عده‌ای که از پیش در خارج از دانشگاه مستقر بودند، به سوی این درب حرکت می‌کنند که با حضور و ممانعت نیرو‌های خدوم فراجا مواجه می‌شوند، اما در اینجا نیز با سر دادن همان نوع شعار‌های وقیح به عوامل انتظامی را تشدید می‌نمایند.
 
اطلاعیه نسبتا جهت دار مرکز حراست وزارت علوم در خصوص وقایع دانشگاه صنعتی شریف
۶- گروه یاد شده در مرحله‌ی بعدی به سوی درب شمالی دانشگاه حرکت می‌کنند و در عین حال با برقراری تماس با بدنام‌ترین نارسانه‌های ماهواره‌ای، ادعای سراسر کذب ضرب و شتم خویش و محاصره دانشگاه توسط نیرو‌های امنیتی و انتظامی را مطرح می‌نمایند.

۷- با ورود شبکه‌های خبیث و مزدور سعودی، آمریکایی و انگلیسی به ماجرا و دامن زدن به شایعه‌ی محاصره دانشگاه و تیراندازی و...، تعدادی از اولیای دانشجویان و رهگذران در مقابل درب‌های شمالی و جنوبی تجمع کرده و البته تعدادی از عناصر آشوبگر که از پیش در خارج از دانشگاه مترصد فرصت بودند به آن‌ها می‌پیوندند و تلاش می‌کنند تجمع را به سوی اغتشاش و آشوب هدایت کنند.

۸- علی‌رغم تجمع فاقد مجوز و رفتار‌های دون شأن دانشگاهی نسبت به نیرو‌های جان بر کف انتظامی و امنیتی مستقر در خارج از دانشگاه، هیچ یک از نیرو‌ها تا پایان ماجرای آن شب وارد محیط دانشگاه نشدند.

۹- پس از خروج جماعت متخلف از محوطه دانشگاه، تعداد ۳۵ نفر از عناصر موسوم به لیدر‌های این گروه که کاملاً شناسایی شده بودند در خارج از دانشگاه بازداشت شدند. از این گروه ۲۰ نفر همان شب پس از احراز هویت و ثبت سوابق آزاد شدند و ۱۵ نفر دیگر در روز‌های بعدی و پس از انجام تحقیقات مقتضی مرخص شدند. هم اکنون هیچ یک از اعضای آن گروه در بازداشت نمی‌باشند.

۱۰- مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن ابراز تأسف از حرمت‌شکنی روی داده در دانشگاه برجسته و ارجمند شریف اعلام می‌دارد:

الف) اطلاعات موثق حکایت از آن دارد که هدف عوامل اصلی ماجرای یکشنبه گذشته، تحریک نیرو‌های انتظامی و امنیتی حاضر در صحنه به واکنش‌های خشم آلود و نهایتاً کشته‌سازی مشابه با برخی رویداد‌های سال‌های گذشته بوده است؛ که به فضل الهی و با بردباری مثال‌زدنی نیرو‌های مذکور، این توطئه خطرناک و ضد انسانی به نتیجه نمی‌رسد. طبیعتاً نهاد‌های امنیتی در زمان مقتضی در این مورد اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

ب) جمع مورد بحث در دانشگاه ممتاز شریف، استثنا بر قائده هستند و اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان این دانشگاه معظم، از رفتار آن جمع بری بوده و در عمل پیشقراولان علم و فناوری‌های دانش‌بنیان هستند.

ج) ضمن تقدیر فراوان از دانشجویان فهیم و فرهیخته‌ا‌ی که به قصد تذکر به گروه پیش گفته، مورد تعرض آن‌ها قرار گرفتند، به طور ویژه از بسیج عزیز دانشجویی که با خویشتن‌داری مانع سواستفاده بدخواهان ایران، اسلام و دانشگاه و دانشجو شدند، سپاسگزاری می‌نماید.

د) با تشکر از ریاست، کادر مدیریت و اساتید اندیشمند دانشگاه که با حضور در محوطه و تذکر به جماعت فحاش، مانع از گسترش آثار سو آن تجمع شدند، انتظار دارد با به کارگیری بیشتر و دقیق‌تر ساز و کار‌های دانشگاهی از تکرار اتفاقات ناگوار مشابه پیشگیری نمایند.

ه) بدیهی است نهاد‌های امنیتی کشور بر اساس وظایف ذاتی خویش، عوامل مخل امنیت و دنباله‌روان گروهک‌های تروریستی و نارسانه‌های سعودی، آمریکایی و انگلیسی را بدون هیچ گونه ملاحظه و با قاطعیت مورد تعقیب قانونی قرار خواهند داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۱۷ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۸۴۸۵۴،www.borna.news
اخبار مرتبط
برچسب ها: گزارش حراست وزارت علوم از درگیری‌ها در شریف ، اطلاعیه حراست وزارت علوم درباره وقایع شریف ، گزارش جهت دار وزارت علوم از درگیری‌های شریف ، اهمال حراست وزارت علوم در تهیه دستورالعمل‌ها و مدل‌های مقابله با ناآرامی‌های درون دانشگاهی ، حساسیت‌های پلتفرم مقابله با ناآرامی‌های درون دانشگاهی ، ادعای ضرورت وجود مجوز برای تجمع توسط حراست وزارت علوم ، پیامدهیا درگیری در دانشگاه شریف ، پیامدهای درگیری در دانشگاه شریف ، حساسیت‌های بالای دانشگاه شریف برای نظام ، مداخلات و نفوذ عامدانه در دانشگاه شریف ، افزایش حساسیت‌های معقول به جریانات دانشگاه شریف ، ممانعت از ایجاد جو پلیسی در دانشگاه ، ضرورت ایجاد تور حرفه‌ای امنیت نرم در دانشگاه ، امنیتی که وجود دارد اما دیده نمی‌شود ، برخورد چند مرحله‌ای اصلاحی با دانشجویان مسئله دار ، برخورد اصلاحی با دانشجویان بجای برخورد سلبی و خشن ، بررسی مجدد در پروتکل‌های حضور نیرو‌های نظامی و شبه نظامی و انتظامی در دانشگاه ، آموزش حرفه‌ای نیرو‌های حراست دانشگاه ، توجه داشت به اهمیت دانشگاه‌ها ، توجه داشت به اهمیت خاص دانشگاه شریف ، برخورد با ناآرامی‌ها خفه کردن صدا نیست ، اصول حرفه‌ای و کم پیامد برخورد با ناآرامی‌ها در محیط‌های دانشگاهی و آموزشی ، توجه به اهمیت نفوذ در دانشگاه‌ها توسط دستگاه‌های امنیتی خارجی ، تاکید بر رفق و مدارا ، تاکید بر حفظ حرمت و حریم محیط‌های دانشگاهی
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین