پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۳۷۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
بر اساس اطلاعات دریافتی و پیرو قائله دیشب، کلیه کلاس‌های درس دانشگاه صنعتی شریف از امروز دوشنبه مورخ ۱۱ مهر تا اطلاع ثانوی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. تردد دانشجویان دکتری به دانشگاه بلامانع و تردد دانشجویان کارشناسی‌ارشد منوط به تایید درخواست ایشان از طریق سامانه آموزشی است. پیش بینی می‌شود که رسانه‌های معاند با توجه به معروفیت، حساسیت و پیشرانی دانشگاه شریف، تمرکز خاصی روی این دانشگاه با محوریت انعکاس تصویر نارضایتی، اغتشاش و شکاف مردم -نظام، طی امروز تا ۷۲ ساعت آتی داشته باشند. نکته قابل تاکید دیگر،ضرورت آگاه سازی بیشتر پلیس در خصوص جریانات دانشگاهی و قوانین مطرح و لازم الرعایت در خصوص شروط حضور پلیس در محیط های دانشگاهی و آموزشی است.
شعار سال: بر اساس گزارش دریافتی از برخی منابع رسمی خبری کشور، از عصر دیروز حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف در تجمع اعتراضی جلوی دانشکده کامپیوتر که هیچ تشکل یا جریانی مسئولیت آن را برعهده نگرفته بود، در همدردی به درگذشت مهسا امینی و اعتراض به بازداشت دانشجویان ،جمع شده و شعارهای زن-زندگی-آزادی، سرود یار دبستانی من ، آزادی-آزادی-آزادی سر دادند . بعد از چند ساعت، شعارها تند شده و گرایشاتی برعلیه نظام و مسئولین کشور به خود گرفت. معترضین خواهان آزادی دانشجویانی شدند که گفته شده در روز‌های اخیر بازداشت گردیده اند. با تند شدن شعارها، دانشجویان طیف مقابل اقدام به حرکت از سمت مسجد دانشگاه نموده و درگیری لفظی بین دو گروه ایجاد شد. حراست دانشگاه سعی نمود تا جای ممکن، برخوردی بین طرفین بوجود نیاید. اما نکته قابل تاسف در این تجمع و تقابل،رد و بدل شدن عباراتی رکیک و استادیومی توسط برخی از دانشجویان پیشرو و سوپر استعداد کشور بود . در ویدئو‌های منتشره از این افراد و تجمع شان در فضای مجازی ، به وضوح شنیده می‌شود و شاید پیش از این کمتر کسی از دانشجویان دانشگاه شریف چنین ادبیاتی را متصور بود.

با ادامه وضعیت ، جمعی حدودا ۷۰ نفره از دانشجویان طیف مقابل نسبت به این ادبیات معترض گردیده و خواهان برخورد با حرمت شکنان شدند. قائله این درگیری متقابل در حدود ساعت 5 عصر به پایان رسید و دانشجویان قصد خروج از دانشگاه را داشتند که با بسته بودن درب جنوبی( سر در اصلی) بدلیل برخی از اغتشاشات و ناآرامی ها در خیایان انقلاب ،دانشجویان به سمت درب شمالی رهسپار شدند. تعدادی از دانشجویان با هماهنگی مسوولان دانشگاه از درب شمالی خارج شدند. اما دانشجویان می‌گویند برخی دانشجویان در پارکینگ بازداشت گردیدند. گویا نیرو‌های انتظامی ، همراه با دو دستگاه ون در ورودی شمالی دانشگاه مستقر شده بودند. دانشجویان با دیدن این وضعیت استقرار و حریم شکنی پنداشتن حضور پلیس( طبق قانون، پلیس بدون مجوز قضایی حق ورود به حریم های آموزشی و دانشگاهی را ندارد) به هتاکی ادامه داده و درگیری‌هایی در ورودی شمالی دانشگاه رخ می‌دهد و با اسلحه پینت بال به سمت دانشجو‌ها چند گلوله پینت بال شلیک می‌شود. همزمان افرادی در بیرون دانشگاه و در خیابان آزادی تجمع کردند که منجر به ترافیک سنگین در آن محدوده شد و این افراد نهایتا با گاز اشک‌آور پلیس متفرق شدند.

دقایقی بعد وزیر علوم در جمع دانشجویان حاضر شده و به سالن جباری رفته و به دانشجویان اطمینان داد که موضوع دانشجویان بازداشتی را پیگیری خواهد کرد.با صحبت‌های وزیر، فضا آرام‌تر می‌شود. امکان خروج از دانشگاه فراهم شده و برخی دانشجویان خارج می‌شوند، اما عده‌ای نگران هستند و در دانشگاه می‌مانند. دانشجویان گروه گروه به کمک اتوبوس و ون‌هایی که توسط دانشگاه تدارک دیده شده به سمت خوابگاه روانه می گردند. تعدادی از اساتید دانشجویان را تا خوابگاه همراهی می‌کنند.
تعداد بازدید : 9

بعد از این قائله، رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با رسانه ها با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه شریف آرام بوده و دانشجویی در این دانشگاه حضور ندارد، اعلام می دارد که تمام دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه در خوابگاه‌ها مستقر شده‌اند و جوی آرام در دانشگاه برقرار است. ساعت ۲۱:۳۰ با فراخوانی که توسط مسیح علینژاد داده شد مردم در دو درب دانشگاه تجمع کردند. گروهی از نیرو‌های انتظامی با شلیک گاز اشک آور و تیر هوایی گروه‌های تجمیع کننده حول درب های دانشگاه را متفرق می‌کنند. شب هنگام ، دانشگاه تقریبا خالی از دانشجو شده و جوی آرام دارد. خودرو‌های در حال عبور از خیابان آزادی با صدای بوق از جلوی دانشگاه عبور می‌کنند. 

پیرو اتفاقات دیشب ، بنا بر تصمیم هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شریف، تردد دانشجویان دکتری به دانشگاه بلامانع و تردد دانشجویان کارشناسی‌ارشد منوط به تایید درخواست ایشان از طریق سامانه آموزش است. دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که با توجه به وقایع اخیر و ضرورت محافظت از دانشجویان و کاهش نگرانی‌ها، کلیه کلاس‌های درس از روز دوشنبه مورخ ۱۱ مهرماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
 
گزارشی از حضور وزیر علوم در دانشگاه شریف و گفتگو با دانشجویان : 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پی اتفاقات دیروز دانشگاه شریف در این مرکز آموزشی حاضر شد و با دانشجویان گفتگو کرد. دکتر محمدعلی زلفی‌گل حوالی ساعت ۷ شب به همراه تعدادی از مسئولان وزارت علوم و مسئولان دانشگاه شریف در این مرکز آموزشی حاضر شد و برای آرام کردن شرایط این دانشگاه با دانشجویان این دانشگاه پیشروی کشور، گفتگو کرد. وی ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه و بعد از ایجاد حداقل آرامش ها، این دانشگاه را ترک کرد.
 
کلاس های شریف از امروز تا اطلاع ثانوی مجازی شدند، تنها دانشجویان دکتری اجازه تردد دارند
روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، با تایید خبر فوق اعلام کرد دانشجویانی که پشت درب ورودی اصلی دانشگاه شریف، در خیابان آزادی بودند، توانسته‌اند با وساطت وزیر از دانشگاه خارج شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف: تمام دانشجویان از دانشگاه خارج شدند
رئیس دانشگاه صنعتی شریف مجددا تاکید کرد، تمام دانشجویان خوابگاهی در خوابگاه‌ها مستقر شده‌اند و جوی آرام در دانشگاه برقرار است. حال دانشجویان خوب بوده و خانواده‌های آنان نباید تحت تاثیر کارخانه دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه قرار گیرند.
 
کلاس های شریف از امروز تا اطلاع ثانوی مجازی شدند، تنها دانشجویان دکتری اجازه تردد دارند
 
پیش بینی می شود که رسانه های معاند با توجه به معروفیت ، حساسیت و پیشرانی دانشگاه شریف، تمرکز خاصی روی این دانشگاه با محوریت انعکاس تصویر نارضایتی، اغتشاش و شکاف مردم -نظام ، طی امروز تا 72 ساعت آتی داشته باشند. 
 
 
تعداد بازدید : 10

برخی از دانشجویان معتقدند که مسبب اتفاقات امروز ، جریان دانشجویی مخالف در دانشگاه بود و حتی کتک کاری و فحش‌های ناموسی به ما دادند. از اساتید و هیئت علمی این دانشگاه می خواهیم که از اتفاقات در شبکه‌های اجتماعی خود صحبت کرده و روایت درستی و واقعی به مردم ارائه دهند تا دیگران نتوانند از اتفاقات ایجاد شده سواستفاده کنند.
 
تعداد بازدید : 9


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
برچسب ها: تعطیلی دانشگاه شریف تا اطلاع ثانوی ، اعتراضات دانشجویان دانشگاه شریف ، زندانی شدن دانشجویان در دانشگاه شریف ، مجازی شدن کلاس های درس دانشجویان دانشگاه شریف ، برگزاری کلاس های دانشگاه شریف به صورت مجازی ، ممانعت از حضوری شدن کلاس ها در دانشگاه شریف ، اعتراضات دانشجویان دانشگاه شریف به مرگ مهسا امینی ، اعتراضات دانشجویی به مرگ مهسا امینی ، علت مجازی شدن کلاس های دانشگاه شریف بعد از اعتراضات ، خروج دانشجویان از دانشگاه شریف ، مجازی شدن کلاس های دانشگاه صنعتی شریف تا اطلاع بعدی ، حضور زلفی گل در دانشگاه صنعتی شریف و خواباندن غائله ، گزارش درگیری ها در دانشگاه صنعتی شریف ، سو استفاده تبلیغاتی از درگیری های دانشگاه صنعتی شریف ، بزرگ نمایی درگیری ها در دانشگاه صنعتی شریف توسط رسانه های بیگانه ، نا آرامی ها در دانشگاه صنعتی شریف ، ناآرامی دانشگاه صنعتی شریف ، روایات متفاوت از درگیری ها در دانشگاه شریف ، شروط حضور پلیس در محیط های دانشگاهی و آموزشگاهی ، محدودیت های حضور پلیس در محیط های دانشگاهی
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
0
پارکینگ دانشگاه شریف در کدام ضلع دانشگاه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
گزارش تون رو خوندم سوگیری داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین