پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
مصطفی طاهری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح امنیت داده‌ها و اطلاعات شخصی افراد در پیام رسان‌های داخلی در این کمیسیون تدوین شده و در نوبت بررسی در صحن است.وی افزود: دولت دنبال این است که دست کم ۲۰ میلیون پورت را با فیبر نوری تحت پوشش قرار دهد که اجرای این طرح که از نقاط پر جمعیت کشور مثل پایتخت و مراکز استان‌ها شروع شده است که اگر به سرانجام برسد یک انقلاب بزرگ زیرساختی در حوزه اینترنت کشور را رقم خواهد زد.

شعار سال: مصطفی طاهری روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حوزه آی سی تی نیز به کمیسیون صنایع و معادن مربوط می‌شود، افزود: در قالب این طرح مباحث حقوقی و قانونی اطلاعات شخصی افراد در پلتفرم‌های داخلی است تا از جهت قانونی خیال افراد راحت باشد که یک متن در قانون هست که از اطلاعات شخصی آنان محافظت می‌کند و به دلیلی هر کس به این نوع اطلاعات تعرضی داشت از طریق قانون بتوانند پیگیر حقوق خود باشند.

وی با بیان اینکه مسدود شدن پلتفرم‌های خارجی به طور مشخص اینستاگرام و واتس آپ بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی جهت کنترل حوادث و اتقاقات پیش آمده در کشور است، افزود: این مسدود بودن تا زمانی که شرایط به ثبات نرسد، ادامه خواهد داشت.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک عقب ماندگی در حوزه زیرساخت اینترنت در کشور داریم که به اینترنت ثابت مربوط می‌شود و برعکس تمام دنیا اینترنت ما سیار و موبایلی است و اکثر شهروندان از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

طاهری اظهار داشت: تکلیف و منابعی که در بودجه دیده شده و دولت هم دنبال آن است، توسعه اینترنت ثابت با سرعت بالا بوده که درواقع همان توسعه فیبر نوری است.

وی افزود: دولت دنبال این است که دست کم ۲۰ میلیون پورت را با فیبر نوری تحت پوشش قرار دهد که اجرای این طرح که از نقاط پر جمعیت کشور مثل پایتخت و مراکز استان‌ها شروع شده است که اگر به سرانجام برسد یک انقلاب بزرگ زیرساختی در حوزه اینترنت کشور را رقم خواهد زد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه ما در توسعه پلتفرم‌های داخلی هم یک عقب ماندگی زیر ساختی داریم، خاطرنشان کرد: ما هم در زمینه توسعه اینترنت و هم توسعه کیفیت پلتفرم‌های داخلی پیگیر ارتقا هستیم.

طاهری در خصوص ادامه فعالیت پلتفرم‌های خارجی در کشور گفت: اینجا یک بحث حکمرانی وجود دارد، اینکه اختیار یک پیام‌رسان در دست ما نیست و توسط آن می‌شود آسیب‌های جدی به کشور وارد شود، مثل قوانینی که تمام دنیا دارند که پلتفرم‌ها باید از حداقل مورد انتظار آن کشور‌ها تبعیت کنند. در مورد کشور ما هم هر وقت پیام رسان‌های خارجی خواستند از قوانین ما تبعیت کنند ما هم حاضریم برای فعالیت آن‌ها در کشور کمک کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت پیام رسان‌های خارجی در کشور نباید بی حساب و کتاب باشد، گفت: در واقع قبول قوانین از سوی پلتفرم‌ها و اجازه فعالیت آن‌ها در کشور‌ها یک موضوع ۲ طرفه است.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۴۹۲۰۰۹۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
0
0
این هم یک جور یار گیریه دیگه. مردم هم گوربه هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین