پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
وزیر بهداشت گفت: دولت در شرایطی نیست که بتواند پروژه‌هایی با وسعت زیاد را آغاز کند بنابراین مسئولیت کار عمده بر دوش خود استان است، اما از طریق تغییر کاربری می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرد و ثروت خلق کنیم تا بتوانیم بیمارستان‌ احداث کنیم.

شعار سال: دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در جریان بازدید سرزده از استان قزوین در بیمارستان بوعلی قزوین گفت: توسعه زیرساخت‌های درمانی با تلاش‌های فراوان با گسترش شهرها و جمعیت، نتیجه ملموسی نداشته است.

وی ادامه داد: نرم تخت‌های بیمارستانی در استان قزوین باید به حداقل متوسط کشوری برسد، این نرخ در حال حاضر زیر یک است در حالی که این میزان در کشور حدود ۵/۱ است، این بدان معنی است که کمبود حدود ۵۰۰ تخت احساس می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: به زودی در تاکستان بیمارستانی به بهره‌برداری خواهد رسید. بسیاری از بیمارستان‌ها قدیمی بوده و ساخت آن به دوران قبل از انقلاب برمی‌گردد، همچنین ساختمان‌های پراکنده و گاهی دور از شهر زحمات زیادی را برای بیماران و مردم به وجود می‌آورد. اما چیزی که وجود دارد بسیار قدیمی است و برای قبل از انقلاب است.

وی افزود: امیدواریم با کمک نیروها و مدیران فعلی برای بیمارستان‌ها جایگزین پیدا کنیم تا مراکزی که در شآن مردم و پرسنل باشد ایجاد شود.

این مسئول بیان کرد: پرستاران، پزشکان و مدیران نیز مشکلات فراوانی دارند که امیدواریم با این مهم مشکلات مرتفع شوند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد احداث بیمارستان‌های جدید در شهر قزوین که به دلیل نیروهای مواصلاتی خود بار زیادی از کشور را به دوش می کشند را باشیم.

وی به کمبود تخت در استان قزوین اشاره کرد و گفت: میزان کمبود تخت در کشور بالغ بر ۸۰ هزار عنوان شده که این میزان در استان قزوین به حداقل یک هزار تخت میرسد. درصدد هستیم تا با توزیع عادلانه امکانات بین شهرهای مختلف به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وزیر بهداشت افزود: تعداد تخت نیمه تمام حدود ۳۰ هزار تخت بیمارستانی است که باید تکمیل شود.

هاشمی تصریح کرد: دولت در شرایطی نیست که بتواند پروژه‌هایی با وسعت زیاد را آغاز کند بنابراین مسئولیت کار عمده بر دوش خود استان است، اما از طریق تغییر کاربری می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرد و ثروت خلق کنیم تا بتوانیم بیمارستان‌ احداث کنیم.

وی افزود: ما نیز با دریافت یک درصد مالیات بر ارزش افزوده که از مردم استان دریافت می‌کنیم، می‌توانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم.

هاشمی یادآور شد: باید مشکلات در جلسه‌ای با مسئولین، شورای شهر، شهردار، نمایندگان و استاندار استان مطرح شود تا راهکارهای مناسب به کار بگیریم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 11 دی 1394، کد مطلب: 494465 www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
از قول تا عمل راه زیادیه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین