پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
غلامرضا ساکتی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، گفت: طبق قانون مدیریت پسماند متولیان تولید کننده پسماند پزشکی مسئول امحای این دسته از زباله‌های عفونی و زیان آور هستند. او از جلسات فنی با دانشکاه‌های علوم پزشکی خبرداد و گفت: برای امحا و دفع زباله‌های پزشکی با دانشکاه‌های علوم پزشکی اصفهان جلساتی برگزار و مقرر شد از زباله سوز‌های استاندارد برای دفع کامل زباله‌ها انجام شود.

شعار سال: ­غلامرضا ساکتی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تفکیک و جمع آوری پسماند‌های بیمارستانی، ویژه جزء وظایف شهرداری نیست و جمع آوری این دسته از زباله‌ها به عهده فرد تولیدکننده و یا متولیان اصلی است.

او بیان داشت: طبق قانون مدیریت پسماند آن دسته از افرادی که پسماند پزشکی را تولید می‌کنند مسئول امحا این دسته از زباله‌های عفونی و زیان آور هستند, اما شهرداری اصفهان برای کاهش مخاطرات تمام تلاش خود را می‌کند تا کیسه زباله پسماند پزشکی به هیچ عنوان وارد پسماند‌های عادی در کارخانه‌ها نشود. زیرا ورود چنین مواد آلوده‌ای می‌تواند علاوه بر مشکلاتی که برای پرسنل ایجاد می‌کند برای زباله‌هایی که حتی تبدیل به کمپوست می‌شوند اختلال ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، ادامه داد: شهرداری اصفهان برای کاهش مشکلات با استانداری همکاری کرده است این همکاری بدین صورت است که یک محیط ایمن برای پسماند پزشکی اختصاص یافته است، همچنین در حال حاضر دفن زباله‌های پزشکی و ویژه به صورت بهداشتی و مهندسی در این محوطه با تمامی اصول پزشکی انجام می‌شود.

او از جلسات فنی با دانشکاه‌های علوم پزشکی خبرداد و گفت: برای امحا و دفع زباله‌های پزشکی با دانشکاه‌های علوم پزشکی اصفهان جلساتی برگزار و مقرر شد از زباله سوز‌های استاندارد برای دفع کامل زباله‌ها انجام شود.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۳۶۳۲۷۶۹، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین