پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۵۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران با طرح این سوال که چرا افرادی با سلایق شخصی جلوی انتشار برخی اطلاعات را در سامانه شفافیت می‌گیرند؟ گفت: برای مثال اطلاعات مرتبط با معافیت‌ها در این سامانه وارد نشده‌اند که باید با جدیت بیشتری در این زمینه اقدام شود.

شعار سال: احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در خصوص روند فعالیت سامانه شفافیت، گفت: ما مصوبات زیادی داریم که مشخص می‌کند شهرداری مکلف به انجام چه اقداماتی است. به گونه‌ای که برای مثال برقراری شرایط برای دسترسی آسان مردم به اطلاعات در این مصوبات قید شده است.

وی ادامه داد: تا کنون ۲۹ جلسه کارگروه رفع تعارض و شفافیت ستاد ارتقاء سلامت اداری تشکیل شده که جای قدردانی دارد. این کارگروه هیچ کاری را بدون پاسخ نگذاشته است.

وی با بیان اینکه ۱۳ جلسه نیز در کمیته برنامه ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری تشکیل شده است، تاکید کرد: ۷۱ الزام به انتشار مصوبات شهرداری در کارگروه رفع تعارض مشخص شده است. البته مصوبات کمیسیون ماده ۵ نیز در این دوره اضافه شد که باید از این اقدام نیز قدردانی کرد.

چرا افرادی با سلایق شخصی مانع انتشار برخی اطلاعات در سامانه شفافیت می‌شوند؟

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با بیان اینکه ۳۱ مورد از الزامات منتشر شده در سامانه شفافیت قابل دسترس است، ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نمونه به روز و ۱۷ نمونه نیز دارای نقص است. تمام معاملات شهرداری تهران بر خط بوده و هیچ مشکلی ندارد. سامانه ۱۳۷ پلاس به روز است، اما قرار بر این بوده که برخط شود. در فضای مالی ستاد مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها به روز نیستند، اما اطلاعات سفر‌های خارجی کارکنان در کمیسیون سفر‌های خارجی به روز است.

صادقی تاکید کرد: قرار بر این بود که جانمایی و مالکان کیوسک‌های مطبوعاتی در سامانه شفافیت اطلاع رسانی و به روز شود، اما این به‌روز رسانی در رابطه با اطلاعات مالکین صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: چرا افرادی با سلایق شخصی جلوی انتشار برخی اطلاعات را در سامانه شفافیت می‌گیرند؟ برای مثال اطلاعات مرتبط با معافیت‌ها در این سامانه وارد نشده‌اند که باید با جدیت بیشتری در این زمینه اقدام شود. سازمان بازرسی باید گزارش دهد که چرا این مصوبه قانونی توسط واحد مربوطه در سامانه قرار نمی‌گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۱۳ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۰۱۰۹۱۳۰۸۲۶۹، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین