پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
پرونده علیرضا اکبری معاون سابق وزارت دفاع با وجود قدیمی بودن و خاک خوردن های سالیانه و بعد از ناموفق بودن فرجام خواهی، وارد ابعاد تازه ای شده است. برخی از تحلیل گران از ارتباط او با چند مقام امنیتی فعلی یا قبلی حاضر در شورای امنیت ملی می گویند و برخی ها از تیم مذاکره کننده صحبت می کنند. هرچه هست، به احتمال بالا ، خیلی ها پای خود را از این پرونده کنار کشیده و خود را وارد داستان پر ریشه علیرضا اکبری نخواهند کرد. نکته جالب توجه اینکه تا چند وقت پیش هم ، فضای رسانه ای شاهد انعکاس و انتشار تحلیل های علیرضا اکبری بود.

شعار سال:به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بوده است، علیرضا اکبری به جرم افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد.برهمین اساس و پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار گردید و بر اساس مستندات متقن موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم گردید. در پی اعتراض متهم و فرجام خواهی وی، پرونده مجددا در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام خواهی، دادنامه اولیه را ابرام و حکم اعدام اکبری را تایید نمود.

علیرضا اکبری به جرم جاسوسی محکوم به اعدام شد+ جزییات

وزارت اطلاعات در همین زمینه با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمع آوری و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار میداده است. اطلاعیه وزارت اطلاعات در مورد این جاسوس و جزئیات اقدامات صورت گرفته در شناسایی و دستگیری وی به شرح ذیل است:

به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چند لایه در حوزه‌های ضد اطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد. جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعات مکتسبه را به صورت کاملا آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.

این جاسوس در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مامورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد. سپس و در خلال سفر‌های شخصی خود به اروپا، به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید. علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی هایش به یک جاسوس کلیدی برای سرویس اس آی اس (SIS) تبدیل می‌شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته ی میز ایران تخلیه اطلاعاتی و هدایت می‌شد.

علیرضا اکبری به جرم جاسوسی محکوم به اعدام شد+ جزییات

افسران ضد جاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف روابط جاسوسی مورد بحث، تکمیلِ اطلاعات پیرامون اهداف و لیستِ نیازمندی ها، شکل ارتباطات و ابزار‌های ارتباطی سرویس حریف، از مقطعی به مدار ارتباطی فیمابین سرویس اس آی اس (SIS) و جاسوس مورد نظر ورود نموده و به تزریق اطلاعات هدایت شده به مدار مذکور پرداختند . نهایتاً در زمان مقتضی و با حکم مرجع محترم قضایی متهم بازداشت و پس از طی فرآیند قضایی حکم وی صادر گردید.

جان برکفان گمنام ایران اسلامی صراحتا اعلام می‌نمایند، اگرچه دشمن خبیث انگلیسی توانسته بود از نقطه ضعف‌های این فرد بهره گیرد و او را به استخدام خویش درآورد، اما یقینا نمی‌داند که کدام بخش از اطلاعات دریافتی، از نوع اطلاعات هدایت شده و فریب بوده است . همچنین مجاهدین گمنام ایران اسلامی قاطعانه اعلام می‌نمایند که با توکل به ذات اقدس احدیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) شناسایی جواسیس و عناصر نفوذی دشمن در هر سطحی و برخورد قانونی با آنها را بدون هیچ گونه تساهل و تسامح و ملاحظه ای، در اولویت تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی خویش قرار داده اند.

علیرضا اکبری کیست و اتهامش چیست؟

علیرضا اکبری یکی از مقامات سابق وزارت دفاع به جرم جاسوسی برای انگلستان به اعدام محکوم شده است، اما او کیست و اتهامش چیست؟


*** سابقه علیرضا اکبری : علیرضا اکبری، معاون پیشین وزیر دفاع در دولت اصلاحات، دانش آموخته صلح سازی و حفظ صلح و رئیس موسسه پژوهش‌های راهبردی تصمیم بود. او مسئول سازمان نظامی اجرای قطعنامه ۵۹۸ در زمان پذیرش قطعنامه بود و در دوران وزارت علی شمخانی در وزارت دفاع معاون بین‌الملل این وزارتخانه بود.

*** دستگیری : بر اساس اطلاعیه وزرات اطلاعات او مدتی پیش توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی دستگیر شده است. منابع رسمی در مورد زمان دقیق بازداشت هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده اند. 
*** سرویس اس آی اس چیست؟ سازمان اطلاعات جاسوسی بریتانیا (Secret Intelligence Service)، به‌اختصار اس‌آی‌اس (SIS)، یکی از سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا و سازمان اصلی بریتانیا برای جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی از کشور‌های خارجی است.  

موضع انگلستان  در برابر اعدام علیرضا اکبری:  روز چهارشنبه پس از صدور حکم اعدام علیرضا اکبری مدعی شد: ما در حال حمایت از خانواده آقای اکبری هستیم و تاکنون به طور پیاپی مسئله وی را با مقامات ایرانی مطرح کرده‌ایم. وی ادامه داد: اولویت اول ما اطمینان پیدا کردن از آزادی فوری وی می‌باشد. ما بار‌ها درخواست‌مان برای دسترسی به خدمات کنسولی فوری را ابراز کرده‌ایم. هم‌چنین جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس نیز در ادامه گفت: ایران باید اعدام علیرضا اکبری، تبعه ایرانی- انگلیسی را متوقف و وی را فورا آزاد کند. این اقدام انگیزه سیاسی دارد.

تعداد بازدید : 6
نظرات حسین شریعتمداری درباره علل عصبانیت انگلیس از اعدام علیرضا اکبری 
 
تعداد بازدید : 4
نظر علیزاده درباره علل عزاداری انگلیسی ها از اعدام و مرگ علیرضا اکبری

ویدئو / علیرضا اکبری معروف به ابرجاسوس که بود؟

علیرضا اکبری معاون اسبق وزیر دفاع که این روز‌ها با عنوان «ابرجاسوس» در رسانه‌ها معرفی می‌شود؛ با اعلام قوه قضائیه به اعدام محکوم شد. اکبری سال‌ها در مشاغل حساس نظامی و امنیتی حضور داشته و با سرویس‌های اطلاعاتی انگلستان در ارتباط بوده است.

تعداد بازدید : 15

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: اتهام علیرضا اکبری ، دستگیری علیرضا اکبری ، سرویس اس آی اس چیست؟ ، سازمان اطلاعات جاسوسی بریتانیا ، حکم اعدام علیرضا اکبری ، اعدام علیرضا اکبری تبعه ایرانی انگلیسی ، سابقه علیرضا اکبری معاون پیشین وزیر دفاع در دولت اصلاحات ، علیرضا اکبری کیست؟ ، علیرضا اکبری معروف به ابرجاسوس که بود؟ ، پرونده علیرضا اکبری معاون سابق وزارت دفاع ، علیرضا اکبری معاون سابق وزارت دفاع ، اتهام افساد فی‌الارض برای علیرضا اکبری ، جاسوسی علیرضا اکبری ، اعدام علیرضا اکبری به جرم جاسوسی برای انگلیس ، جاسوسی علیرضا اکبری برای انگلیس ، علیرضا اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس ، علیرضا اکبری یک جاسوس کلیدی برای سرویس اس آی اس ، جاسوسی علیرضا اکبری برای سرویس اس آی اس ، جاسوسی علیرضا اکبری برایSIS ، موضع انگلستان پس از صدور حکم اعدام علیرضا اکبری ، علیرضا اکبری و امنیت ملی ، اعدام علیرضا اکبری به جرم جاسوسی و نفوذ ، تفاوت جاسوسی و نفوذ ، موضع گیری کشورهای اروپایی در برابر اعدام علیرضا اکبری ، موضع گیری انگلیس در برابر اعدام علیرضا اکبری
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
0
جالب بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین