پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: با فعالیت واحد‌های دامی با ظرفیت ۶۰۰ هزار راس در حال حاضر ۱۰ درصد محصول شیر مورد نیاز کشور در مجموعه‌های اقتصادی تحت پوشش بنیاد تولید می‌شود.

شعار سال:  روز پنجشنبه در مراسمی با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور و حامد فتوحی فرماندار آبیک بهره برداری از واحد ۶ هزار راسی دام در شهرستان آبیک آغاز شد.  

سید پرویز فتاحی در حاشیه افتتاح و بازدید از این واحد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در شهرستان آبیک امروز شاهد افتتاح واحد دامپروری ۶ هزار راسی هستیم که سه سال قبل یک بیابان بود و امروز با تلاش نیرو‌های متخصص و توانمندمان فعالیت یک واحد دامی مدرن را شاهدیم که زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را فراهم کرده است.

۱۰ درصد شیر کشور در واحد‌های دامی بنیاد مستضعفان تولید می‌شود

وی اضافه کرد: تکنولوژی این واحد به روز و مدرن است و با برآورد امروز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری آن است و با برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌کنیم در سال آینده این ظرفیت را به ۶ هزار راس دام مولد تبدیل کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور یادآورشد: در شرایط کنونی و فاز اول روزانه ۱۰ تن شیر در این مجموعه تولید می‌شود که سال آینده آن را به ۴۰ تن در روز افزایش خواهیم داد.

فتاح بیان کرد: خوشبختانه ۹ کارخانه لبنی در اطراف این مجموعه مستقر هستند و شیر تولیدی بلافاصله خریداری می‌شود و هیچ مشکلی در فروش آن نداریم و با ظرفیت بازار آمادگی داریم طرح توسعه این مجموعه را نیز اجرا کرده و در آینده نه چندان دور ظرفیت را به دو برابر و ۱۲ هزار راس برسانیم.

۱۰ درصد شیر کشور در واحد‌های دامی بنیاد مستضعفان تولید می‌شود
این مسئول گفت: دستگاه‌های شیردوشی مجموعه کشت و صنعت محیاء از تجهیزات روز و تمام اتوماتیک است که در گام اول راندمان تولید حدود ۳۸ کیلو شیر برای هر راس دام است که در سال آینده به ۴۵ کیلوگرم می‌رسد.

وی اظهارداشت: شیر تولیدی این واحد بسیار مرغوب و کیفی است و در این مجموعه دامپروری، کارخانه خوراک دام هم احداث شده تا خودکفا باشیم و بتوانیم غذای دام را در داخل این مجموعه تامین کنیم تا نیازی به خارج از منطقه نداشته باشیم.

۶۰۰ هزار راس ظرفیت واحد‌های دامی بنیاد 

رئیس بنیاد مستضعفان کشور یادآورشد: از نگاه ما در راستای تامین امنیت غذایی کشور بایستی صنعت دامپروری را توسعه بخشیم و از آن حمایت کنیم که در شرایط کنونی بیش از ۱۱۰ هزار راس ظرفیت دامی تحت مدیریت بنیاد ایجاد شده و با تولید ۶۰۰ هزار تن شیر هم اینک ۱۰ درصد شیر صنعتی کشور را تامین می‌کنیم.

۱۰ درصد شیر کشور در واحد‌های دامی بنیاد مستضعفان تولید می‌شود
فتاح گفت: برای تامین امنیت غذایی کشور همه باید همت کنیم تا از این صنعت حمایت شود که خوشبختانه در آزادسازی ارز مشکلی نداشتیم هر چند یک تلاطمی در نیمه اول سال برای تامین خوراک دام از داخل و خارج ایجاد شد که با دولت همراهی کردیم و از منابع بنیاد استفاده شد و از چالش عبور کردیم و امروز هم شرایط آرام شده است.

وی اظهارداشت: برداشت نادرستی در میان برخی وجود دارد که تصور می‌کنند سرمایه گذاری در عرصه صنعت کشاورزی و دامپروری اشتباه است و سود مناسبی ندارد، اما با اتفاقاتی که در جهان رخ داده باید اذعان کرد، چون امنیت غذایی اهمیت مضاعفی دارد حتما باید سرمایه گذاری مناسبی در این بخش صورت گیرد.

۱۰ درصد شیر کشور در واحد‌های دامی بنیاد مستضعفان تولید می‌شود
رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: در صنایع مختلف با توجه به نیاز کشور فعالیت اقتصادی خوبی داریم، اما اولویت ما امنیت غذایی مردم است لذا توسعه امور کشاورزی و دامپروری را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده ایم.

وی بیان کرد: شاید سرمایه گذاری در برخی صنایع سود بیشتری از دامپروری داشته باشد، اما رویکرد ما مشارکت در تامین امنیت غذایی کشور است و در این زمینه همکاری خوبی بین بنیاد مستضعفان و دامداری‌ها و تولیدکنندگان علوفه داریم و دنبال توسعه واحد‌ها نیز هستیم.

۱۰ درصد شیر کشور در واحد‌های دامی بنیاد مستضعفان تولید می‌شود
فتاح اظهارداشت: اولویت اول ما تولید شیر سپس علوفه است تا بتوانیم نیاز‌های دامداری‌های بنیاد به این مواد را تامین کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۲۴۹۵۷، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین