پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۶۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
وزارت آموزش و پرورش درباره صدور حکم دیوان عدالت اداری برای انفصال یکساله وزیر آموزش و پرورش از خدمات دولتی توضیحاتی داد.

شعار سال: مفاد رأیی که منجر به صدور حکم غیر قطعی انفصال موقت از خدمت وزیر آموزش و پرورش شده، اجرا و در حال پیگیری از طریق دیوان عدالت اداری هستیم.

در پی صدور یکسال انفصال خدمت وزیر آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

مفاد رأی دیوان عدالت اداری در مورد اعمال احتساب سنوات خدمتی و صدور حکم کارگزینی برای شاکیه اجرا شده، اما با اعتراض مجدد شاکیه و عدم ابلاغ مراتب استنکاف از اجرای رای به سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش و عدم اطلاع مقام مخاطب از این موضوع، منجر به صدور حکم غیرقطعی انفصال موقت وزیر آموزش و پرورش در شعبه ۴۴ دیوان عدالت اداری شده است که با توجه به اجرای مفاد رأی صادره دیوان و احتساب سنوات خدمتی شاکیه موضوع رای در دستور پیگیری از طریق دیوان عدالت اداری است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

در پی انتشار حکم انفصال موقت وزیر محترم آموزش و پرورش صادره از سوی شعبه ۴۴ بدوی دیوان عدالت اداری به اطلاع می‌رساند.

دادنامه شماره ۷۷۵۰ مورخ ۹/۲/۱۳۸۸ که مبنای صدور حکم مذکور قرار گرفته، در سال ۱۳۹۳ با عنوان احتساب سوابق خدمتی شاکیه پس از ارسال نامه ۱۱/۳/۱۳۹۳ امور اداری شهرستان بهشهر و در حکم کارگزینی شماره ۶۰۰۲۹۴۴۷ مورخ ۱۰/۴/۱۳۹۳ با تاریخ اعمال ۱/۷/۱۳۸۸ مطابق مفاد رای صادره و ضوابط قانونی، اجرا شده است. مراتب نیز، به شعبه ۴ دیوان عدالت اداری رونوشت شده بود.

با این حال، علیرغم اعمال احتساب سنوات خدمتی و صدور حکم کارگزینی از سوی آموزش و پرورش شهرستان بهشهر در استان مازندران، موجبات پیگیری مجدد موضوع توسط شاکیه در خصوص الزام به پذیرش کسور و صدور حکم بازنشستگی به طرفیت صندوق بازنشستگی مزبور، از دیوان عدالت اداری به خواسته اجرای کامل مفاد دادنامه ا‌ولیه سال ۱۳۸۸ فراهم شد‌که پس ازگذراندن فرایند رسیدگی مجدد در دیوان و عدم ابلاغ مراتب استنکاف از اجرای رای به سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش و عدم اطلاع مقام مخاطب از این موضوع، پرونده منجر به صدور حکم غیرقطعی انفصال موقت وزیر آموزش و پرورش در شعبه ۴۴ دیوان عدالت اداری شده است.

بدیهی است با توجه به اجرای مفاد رأی صادره دیوان و احتساب سنوات خدمتی شاکیه توسط آموزش و پرورش استان مازندران، موضوع در دستور پیگیری از طریق دیوان عدالت اداری است.

اعلام جزئیات رای انفصال موقت از خدمت وزیر توسط روابط عمومی آموزش و پرورش

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۶ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۳۴۶۲۷۱، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین