پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا نام ۷ نهاد ایرانی را به بهانه حمایت نظامی از روسیه در جنگ اوکراین در فهرست تحریم خود قرار داد. دفتر تجارت خارجی آمریکا ادعا کرد: ارسال هواپیما‌های بدون سرنشین ایران (پهپاد) به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین اقدامی مغایر با منافع ملی آمریکا بوده و امنیت ملی ما را به مخاطره می‌اندازد.

شعار سال: آمریکا دیروز (سه شنبه) از دور جدید تحریم‌ها علیه ایران به بهانه همکاری با روسیه در جنگ اوکراین رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا (BIS) با صدور بیانیه‌ای ضمن تکرار اتهامات خود علیه ایران درباره همکاری با روسیه در جنگ اوکراین مدعی شد: واشنگتن به دلیل حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین که شامل ارسال پهپاد به این کشور می‌شود هفت نهاد ایرانی را در لیست تحریم تجاری خود قرار داد.

این هفت نهاد شامل موارد ذیل می‌شود:


۱- شرکت طراحی و ساخت موتور هواپیما
۲- نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۳- سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه
۴- شرکت اوج پرواز ما دو نفر
۵- شرکت پراوار پارس
۶- صنعت هوانوردی قدس
۷- صنایع هوانوردی شاهد

دفتر تجارت خارجی آمریکا ادعا کرد: ارسال هواپیما‌های بدون سرنشین ایران (پهپاد) به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین اقدامی مغایر با منافع ملی آمریکا بوده و امنیت ملی ما را به مخاطره می‌اندازد.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پیشتر درباره ادعای غرب در خصوص استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران در جنگ اوکراین هم تاکید کرد که غرب مدرکی مبنی بر ارسال پهپاد‌های ایران به روسیه ارائه نکرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:11بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: 8350979، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین