پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
در خبر‌ها آمده که ۱۵ نیروی نظامی کشور (عنوان شده بسیجی) از بسیجیان تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاعات شمالغرب در حین ماموریت دچار مشکل شده و یکی از این عزیزان بدلیل یخ زدگی به درجه رفیع شهادت نائل آمده است. سوال اینجاست که آیا تمرکز ما باید صرفا بر انعکاس خبر شهادت یک بسیجی عزیز باشد یا بحث علل رخ داد این واقعه و توبیخ احتمالی مقامات مافوق در صورت بروز اهمال، قصور و تقصیر هم باید مورد توجه قرار گیرد؟ آیا، این نوع برداشت ها، تداوم همان اشتباهی نبود که در برهه‌ای از تاریخ جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، تمایل به کشته شدن در میدان جنگ را معادل شهادت دانسته و بجای تقویت ارزشی بنام رشادت، ترویج کننده خمودگی شده و ارزش تداوم دفاع مستمر از میهن را کم رنگ می‌کرد؟ یاد شهدای رشید کشور در میادین جنگ را گرامی می‌داریم.

شعار سال: فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد از شهادت بسیجی داوود جاودانیان در حال امنیت پایدار در نقطه صفر مرزی در ارتفاعات شمال‌غرب کشور خبر داد.  سردار حسن حکمتیان اظهار داشت: شب گذشته داوود جاودانیان از بسیجیان تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاعات شمالغرب در حین ماموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهادت یک بسیجی براثر یخ زدگی، افتخار یا ضرورت توبیخ مقامات مافوق
وی دلیل شهادت این بسیجی را شدت سرما هنگام تغییر جابجایی شیفت عنوان کرد و افزود: هنگام جابجایی شیفت، ۱۵ بسیجی دچار آسیب شدند که یکی از این عزیزان به شهادت رسید و مابقی بعد از موفقیت عملیات جستجو نجات یافتند.

حکمتیان بیان داشت که یکشنبه هفته آینده تشییع در یاسوج از کنگره شهدا تا گلزار شهدا برگزار می‌شود و بعد برای اعزام به شهرستان بهمئی بدرقه می‌شود و صبح روز دوشنبه از لیکک به سمت روستای کت برای تشییع بدرقه خواهد شد.

شهادت یک بسیجی براثر یخ زدگی، افتخار یا ضرورت توبیخ مقامات مافوق

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مشرق نیوز، تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۶۱۲۵۲، www.mashreghnews.ir/ سایر منابع .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین