پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
نابسامانی داده ای ، عدم توانی منتقدین به بیان رسمی انتقادات ، ضعف رسانه ها ، سو استفاده برخی از مدیران ارشد اجرایی( بخوانید خائنین در گام دوم انقلاب) و ..، فضای مسمومی را برای تحلیل و تبیین اخبار ایجاد کرده و زمینه را برای برخی تحلیل های نادرست ، هموار ساخته است. وقتی رئیس محترم تعزیرت،افزایش قیمت گوشت را به قاچاق دام زنده ارتباط می دهد، چه می توانیم بگوییم؟ آیا ایشان از قصورها تقصیرها و اهمال های سیدجواد ساداتی نژاد ، وزیر محترم جهادکشاورزی اطلاع دارد؟ آقای احمد اصانلو، دیگر این تحلیل را در جایی مطرح نکنید لطفا.

شعار سال: رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گرانی گوشت را ناشی از صادرات غیرقانونی آن از سوی افراد سودجو دانست و گفت: برخی دام زنده را گران‌تر از قیمت بازار از دامدار می‌خرند و آن را به کشور‌های همسایه صادر می‌کنند.

احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات در دومین نشست حقوقدانان انقلاب اسلامی تحت عنوان «رویداد حقوقی قیام» گفت: یک سالی می‌شود که دیگر در چنین همایش‌هایی حضور پیدا نکردم به این دلیل که مقام معظم رهبری فرمودند؛ وقت عمل است!

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بیش از ۲۲سال است که در دستگاه قضایی حضور دارم، این ۲۲ سال سابقه کار در دستگاه قضا و مواجه با پرونده‌های قضایی و مبارزه با فساد همه با یک سال کاری که در دولت اخیر انجام شده است برابری می‌کند.

وی گفت: ما یکسری اسناد و مقررات و مصوبات داریم که خود این مصوبات فسادزاست. مصوبات تنظیم بازار پراکنده است و مجریان را سردرگم کرده و از قدیم هم اینطور بوده است.

اصانلو گفت: تعزیرات در گذشته نظارت و کنترل بازار را به عهده داشت؛ اما دهه هفتاد طی شد و قوانین بعدی، نظام بازار را به هم ریخت و سازمان اصناف، وزارت جهاد و ... متولی شدند و بازار هیچ متولی متمرکزی ندارد. اما مردم از تعزیرات انتظار دارند در حالی که فلسفه تشکیل تعزیرات این نبوده که به تخلفات رسیدگی کند اگر اینطور بود پس قوه قضاییه را چرا تشکیل دادیم!

وی با اظهار اینکه در اخذ مصوبات و مقررات قانونی، رایزنی‌ها سهم زیادی دارند، گفت: یکی از شگرد‌های بدهکاران کلان بانکی تأسیس شرکت‌های صوری و گرفتن تسهیلات بانکی است. ۶۵۰۰ پرونده رفع تعهدات ارزی بوده که مربوط به دولت‌های گذشته بوده است که از سال ۱۳۷۴ تشکیل شده‌اند. بسیاری یعنی ارز دولتی برای واردات کالا گرفتند، اما ارز را جای دیگری خرج کردند. همه این تخلفات در قالب شرکت‌های صوری بوده است.

اصانلو گفت: نکته بعدی این است که ساختار خاصی برای اجرای مصوبات در دستگاه‌های اجرایی نداریم و در مقام اجرا ساختاری نداریم و درنتیجه سلیقه‌ای عمل می‌شود.

وی گفت: ما فرآیند‌هایی داریم که فسادزاست و اولین آن هم انتصاب مدیران است، اینکه چگونه انتخاب می‌شوند و چه کسی آنان را انتخاب می‌کند. متأسفانه مشکلی که در نظام مدیریتی داریم این است که به مدیران توانمند، انگی را به آن‌ها چسباندیم البته در این دولت واقعاً این‌طور نبوده است.

اصانلو گفت: اساسأ نظام جذب یا استخدام ما معیوب بوده است و باعث شده است که این دولت با بدنه کارشناسی که کیفیت بالایی ندارند مواجه باشد. یکی از کار‌های خوب دولت فعلی این است که جلوی این جذب و انتصابات بی‌ضابطه را بگیرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تعدادی از افرادی که جذب شدند شرایط لازم را نداشتند و مدارک خود را در همان سازمان اخذ کرده و ارتقا پیدا کرده‌اند.

وی گفت: بحث بعدی، عدم وجود ارتباط سیستمی در سامانه‌هایی است که در دولت وجود دارد و بیشتر هم بحث مالی است. ما سامانه‌های مختلفی داریم تا تنظیم بازار انجام شود، اما هیچکدام از این سامانه‌ها بهره‌وری لازم را ندارند.

اصانلو گفت: یکی از این سامانه‌ها، سامانه جامع انبارهاست. ما اگر می‌توانستیم از این سامانه‌ها استفاده کنیم دیگر واردکننده تلفن نمی‌توانست فروش قیمت کالا‌های خود را در نوسانات ارز با نرخ جدید عرضه کند.

وی ادامه داد: این موضوع به ناکارآمدی آن سامانه بازمی‌گردد و باید در سامانه، پنجره واحدی شکل بگیرد. سازمان تعزیرات از سازمان‌های دیگر دسترسی اطلاعات می‌خواهد، اما پاسخی که دریافت می‌کنیم این است که اطلاعات قدیمی را بر روی سی دی دریافت می‌کند!

وی گفت: در دولت فعلی پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته است و سازمان تعزیرات حکومتی یک تکلیفی دارد و میزان پیشرفت این سامانه‌ها از ۲۳ درصد به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

وی گفت: فرض کنید ۴هزار تن روغن نباتی در زمانی که روغن با ارز ترجیهی داده می‌شد در اختیار شرکتی بوده و خود وزارت صمت یا جهاد علیه آن شرکت اعلام جرم کرده بودند، اما الان که به سراغ آن شرکت رفتیم مشخص شده که اصلاً همچین شرکتی وجود نداشته است.

اصانلو گفت: یکی از کار‌های خوب این دولت برداشتن ارز ترجیهی بود که یکی از زمینه‌های فساد را از بین برد. رویکرد این دولت این است که بر اساس ساختار موجود به سمت اصلاح ساختار‌ها و فرایند‌ها برود و در کنار آن به مسیر خود نیز ادامه دهد و نه اینکه متوقف شود.

اصانلو بیان کرد: طبیعتاً در مسیر دولت سنگ‌اندازی نیز خواهد داشت و مافیایی که سود آن از بین رفته است تلاش می‌کند تا گرانی ایجاد کرده و نارضایتی مردم را بالا ببرد، اما این به معنی عقب‌نشینی دولت نیست.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در موضوع اختلاس در یکی از بانک‌ها، ساختار ایجاد صندوق ذخیره بازنشستگی فرهنگیان و اساسنامه این شرکت باعث فساد در این صندوق شده بود.

وی افزود: در اساسنامه صندوق آمده بود که صندوق دخیره فرهنگیان به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی تاسیس شد و به همین دلیل نمی‌شد با آن برخورد کرد.

وی اضافه کرد: به این نتیجه رسیدیم که باید در دیوان عدالت اداری اساسنامه این صندوق را ابطال کنیم تا بتوان با تخلفات آن برخورد کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گرانی گوشت را ناشی از صادرات غیرقانونی آن از سوی افراد سودجو دانست گفت: برخی دام زنده را گران‌تر از قیمت بازار از دامدار می‌خرند و آن را به کشور‌های همسایه صادر می‌کنند.

گفتنی است؛ مجمع حقوقدانان انقلاب اسلامی یکی از مجامع تخصصی بنیاد فرهنگی اجتماعی خاتم‌الاوصیا (عج) است که اهم مأموریت آن دفاع تخصصی از حقوق عامه است.

مجمع حقوقدانان انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف مأموریتی خود، دومین نشست حقوقدانان انقلاب اسلامی تحت عنوان «رویداد حقوقی قیام» را با هدف تبیین اقدامات و مطالبه‌گری از دولت و احیای یکی از مهم‌ترین مصادیق حقوق عامه یعنی ارتقا سلامت و شفافیت در نظام اقتصادی، اداری و از بین بردن گلوگاه‌ها و ریشه‌های فساد برگزار کرد.

این رویداد با حضور احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور و سید احمد عبودتیان، دستیار مردمی‌سازی رئیس‌جمهور برگزار شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گسترش نیوز، تاریخ انتشار:۷ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۸۸۲۵۱، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
برچسب ها: گرانی گوشت ، علت گران شدن گوشت ، افزایش قیمت گوشت ، تنظیم بازار گوشت قرمز ، نابسامانی بازار گوشت ، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات ، قاچاق دام زنده علت گران شدن گوشت ، اهمال جواد ساداتی نژاد در کنترل بازار گوشت ، راهبرد ساداتی نژاد برای کنترل بازار گوشت ، قاچاق دام زنده ، صادرات دام زنده عامل گرانی گوشت در کشور ، ساختارهای فسادزا در کشور ، علت گرانی گوشت از نظر رئیس سازمان تعزیرات ، ساداتی نژاد برای حمایت از دامداران چه برنامه ای دارد؟ ، گرانی گوشت مربوط به گرانی نهاده های دامی نیست؟ ، عوامل موثر در افزایش قیمت گوشت ، گوشت از سفره ایرانیان پر کشید ، قیمت گوشت به اوج رسید ، تامین کالاهای اساسی مردم وظیفه کدام ارگان است؟ ، مصرف گوشت در میان ایرانیان ، کاهش مصرف گوشت در میان ایرانیان ، جای خالی گوشت در سبد غذایی خانوار ، آقای ساداتی نژاد کجایی دقیقا ، آقای ساداتی نژاد پاسخی برای گرانی گوشت ندارد؟ ، افزایش قیمت گوشت تا کجا ادامه دارد؟ ، وقتی حتی گرانی گوشت به گردن مردم می افتد
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین