پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
با توجه به در پیش بودن سفر‌های نوروزی، سازمان بازرسی کل کشور در راستای رعایت حقوق عامه در نامه‌ای هشداری به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، خواستار اعمال نظارت بیشتر بر فروش بلیت به نرخ‌های اعلامی شد.

شعار سال:  مهدی خنجری بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور با توجه به در پیش بودن سفر‌های نوروزی، در نامه‌ای هشداری به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، خواستار اعمال نظارت بیشتر بر فروش بلیت به نرخ‌های اعلامی شد.

اعمال نظارت بیشتر بر فروش بلیت به نرخ‌های اعلامی و جلوگیری از فروش خارج شبکه رسمی فروش بلیت شرکت‌های هواپیمایی (ایجاد بازار سیاه) و مازاد بر ظرفیت هواپیما، اعلام ممنوعیت فروش بلیت گروهی یا چارتری در ایام سفر‌های نوروزی از طریق ابلاغ بخشنامه به شرکت‌های هواپیمایی و تاکید بر قابل استرداد بودن بلیت و رعایت سقف قیمت‌ها از جمله موارد مطروحه در نامه مذکور است.

همچنین سازمان بازرسی کل کشور خواستار آن شد تا اعمال نظارت روزانه و برنامه‌ریزی شده بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی، سامانه‌های فروش بلیت، آژانس‌های مسافری و دفاتر فروش، شرکت‌های خدمات هندلینگ و فرودگاه‌های کشور از طریق انجام بازدید‌های میدانی و کنترل‌های فرایندی و مبتنی بر داده‌های کلان صورت گیرد.

تاکید به شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر رعایت حقوق مسافران و نظارت بر عملکرد فرودگاه‌ها جهت ارایه تسهیلات و امکانات و خدمات رفاهی قبل، حین و بعد از سفر و همچنین رسیدگی با سرعت و دقت مضاعف به شکایات واصله از سوی مسافران نیز مورد تاکید سازمان بازرسی کل کشور واقع شده است.

سازمان بازرسی کل کشور در این نامه خطاب به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خوستار آن شد تا در برنامه‌ریزی و صدور مجوز‌های پروازی، ایجاد توازن لازم برای جلوگیری از کمبود پرواز در مسیر‌های پرتردد داخلی، زیارتی و سیاحتی معمول گردد.

سازمان بازرسی کل کشور بر این امر تاکید کرد که باید تمهیدات لازم جهت استفاده از هواپیمای پشتیبان در مواقع مورد نیاز مانند موارد ابطالی و تاخیر پرواز با همکاری تمامی شرکت‌های هواپیمایی اتخاذ شود.

از سوی دیگر با توجه به افزایش تقاضا برای بلیت، سازمان بازرسی بر لزوم دقت در احراز هویت مسافران تاکید کرد تا افراد با بلیت شخص دیگر امکان سفر نداشته باشند و مشخصات آن‌ها با کد ملی در مرحله فروش بلیت و احراز هویت ملاک سفر قرار گیرد تا فروش بلیت خارج از سیستم صورت نپذیرد.

تأکید بر انتشار حقوق مسافر برای اطلاع، پیگیری و بهره مندی مسافران از حقوق خود نیز در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

سازمان بازرسی همچنین تاکید کرده است که فروش اجباری (فروش تور همراه بلیت در مواقعی که مسافران متقاضی خرید صرفا بلیت هستند و یا تحمیل هرگونه شرایطی که خارج از خواست مسافرین می‌باشد) ممنوع است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۲۰ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۰۱۱۲۲۰۰۰۰۴۶۴، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
برچسب ها: خط و نشان سازمان بازرسی برای شرکت‌های هواپیمایی ، مهدی خنجری بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی ، هشدار سازمان بازرسی به رئیس سازمان هواپیمایی کشور ، هشدار سازمان بازرسی درباره گرانفروشی بلیت هواپیما ، فروش بلیت به نرخ‌های اعلامی ، اعمال نظارت سازمان بازرسی بر فروش بلیت به نرخ‌های اعلامی ، جلوگیری از فروش خارج شبکه رسمی فروش بلیت شرکت‌های هواپیمایی ، نظارت بر بازار سیاه بلیت هواپیما ، فروش بلیت هواپیما به نرخ های غیر اعلامی ، اعلام ممنوعیت فروش بلیت گروهی یا چارتری در ایام سفر‌های نوروزی ، قابل استرداد بودن بلیت هواپیما ، اعمال نظارت روزانه و برنامه‌ریزی شده بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی ، اعمال نظارت بر سامانه‌های فروش بلیت هواپیما ، نظارت بر آژانس‌های مسافری و دفاتر فروش ، بازدیدهای میدانی سازمان بازرسی از شرکت های هواپیمایی ، جلوگیری از کمبود پرواز در مسیر‌های پرتردد داخلی ، نظارت بر تخلفات شرکت های هواپیمایی ، تخلفات شرکت های هواپیمایی
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین