پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
فربد زاوه بیش از یک دهه بود که پای ثابت رسانه‌ های حوزه خودرو محسوب می‌ شد و به ویژه در چند سال اخیر بسیاری از گزارش‌ های خودرویی همراه با اظهارنظری از او روی خروجی رسانه‌ ها قرار می‌ گرفت. به جرأت می‌توان زنده‌یاد، فربد زاوه را مهم‌ترین منتقد صنعت خودروی ایران طی ۱۰ سال اخیر نامید. او پس از تحمل دوره‌ای بیماری، دار فانی را وداع گفت.

شعار سال: اوایل دی‌ماه امسال، فربد زاوه با عارضه مغزی مواجه شد و پس از عمل جراحی سنگین، موقتا از مرگ نجات یافت. پزشکان او را در کما نگه داشتند تا شرایط لازم برای بازگشت به حیات میسر شود؛ اما در کمال تاسف، امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند، خبر درگذشت او توسط خانواده‌اش به اصحاب رسانه اطلاع رسانی شد.

فربد زاوه از معدود منتقدان خودروسازی ایران بود که با دانش و تجربه بالای خود در این حوزه همواره تلاش کرد تا نگاه مدیریتی در صنعت خودروی کشور را اصلاح کند.

او دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی مکانیک بود و در نخستین گام از فعالیت در صنعت به شرکت ایران‌خودرو پیوست. در سوابق کاری فربد زاوه، حضور در مجموعه مهندسی تام ایران خودرو دیده می‌شود. با تلاش وی، نخستین سالن رباتیک رنگ خودروی کشور در مجموعه ایران خودرو احداث شد.

فربد زاوه درگذشت؛ بزرگ منتقد خودروسازی ایران در ۴۵ سالگی پرکشید
فرید زاوه در ادامه به ایران خودرو دیزل ملحق شد و به مدت ۸ سال پروژه‌های بزرگ این شرکت را به سرانجام رساند. پس از پایان همکاری با مجموعه ایران‌خودرو به عنوان مدیر اجرایی شرکت آلفا موتور، (نمابنده شرکت آلفارومئو در ایران) وارد همکاری با بخش خصوصی شد. در سال‌های اخیر، فعالیت‌های فربد زاوه، معطوف به همکاری با شرکت‌های حمل و نقل در حوزه ماشین‌آلات سنگین و کامیون بود. او در زندگی حرفه‌ای خود، به عنوان مشاور تعداد زیادی از مجموعه‌های خودرویی به‌خصوص حوزه خودرو‌های کار و تجاری، خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد.

فربد زاوه در کنار فعالیت‌های فوق وارد حوزه رسانه‌ای صنعت خودرو نیز شد و با حضور در برنامه‌های مختلف تحلیل‌های متفاوت و تأثیرگذاری در رابطه با موضوعات خودرویی ارائه می‌کرد.
فربد زاوه درگذشت؛ بزرگ منتقد خودروسازی ایران در ۴۵ سالگی پرکشید

وی با قلم شیوا، صریح، طنزگونه و آزاد اندیش خود در فضای رسانه‌ای به‌خصوص توییتر به شهرت رسید. فربد زاوه در نگاه عموم مردم، مدافع حقوق شهروندان زیان‌دیده از شرایط نامطلوب تولید و عرضه خودرو محسوب می‌شد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، درگذشت مهندس فربد زاوه را به خانواده‌ی ایشان، جامعه رسانه‌ای ایران و فعالان و علاقه‌مندان صنعت خودرو تسلیت می‌گوید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پدال، تاریخ انتشار:24اسفند1401 ، www.pedal.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین