پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
آیت‌الله العظمی جوادی آملی گفت: وقتی حال جامعه، احسن می‌شود که هم حسن نظری پیدا کند و هم حسن عملی؛ در حکمت نظری، حُسن به اندیشه‌های دقیق و عمیق علمی و پیشرفت‌های علمی فضای کشور است و حُسن عملی، به عدل و داد یک ملّت است. اگر آن عقل اندیشور، مراکز علمی کشور را به خوبی اداره کرد و اگر آن عقلی که مسئول انگیزه است کشور را به عدل و داد اداره کرد، مجموع علم صائب و عمل صالح، «أحسن الأقوال و الأحوال» یک مملکت است.

شعار سال: آیت الله جوادی آملی بیان داشت: اگر آن عقل اندیشور، مراکز علمی کشور را به خوبی اداره کرد و اگر آن عقلی که مسئول انگیزه است کشور را به عدل و داد اداره کرد، مجموع علم صائب و عمل صالح، «أحسن الأقوال و الأحوال» یک مملکت است.

دفتر آیت الله جوادی آملی با باز نشر سخنان این مرجع تقلید با عنوان «جامعه برین» این گونه آورده است:

«یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یا مُدَبِّرَ اللَّیلِ وَ النَّهَارِ یا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ»

سال نو را به همه شما بزرگواران تهنیت عرض می‌کنیم! از ذات اقدس الهی، سعادت و صلاح و فلاح ملّت و مملکت را از خدای سبحان مسئلت می‌کنیم! از خدای سبحان که مقلّب حال و احوال است مسئلت می‌کنیم که حالِ جامعه را به زیباترین و برجسته‌ترین حال، متحوّل کند!

وقتی حال جامعه، احسن می‌شود که هم حسن نظری پیدا کند و هم حسن عملی؛ در حکمت نظری، حُسن به اندیشه‌های دقیق و عمیق علمی و پیشرفت‌های علمی فضای کشور است و حُسن عملی، به عدل و داد یک ملّت است.

اگر آن عقل اندیشور، مراکز علمی کشور را به خوبی اداره کرد و اگر آن عقلی که مسئول انگیزه است کشور را به عدل و داد اداره کرد، مجموع علم صائب و عمل صالح، «أحسن الأقوال و الأحوال» یک مملکت است.

جامعه‌ای به أحسن الأحوال می‌رسد که قبول و نکول آن محقّقانه باشد. چنین جامعه‌ای خیرخواه دیگران است، چنین جامعه‌ای بدی کسی را نمی‌خواهد، چنین جامعه‌ای صلاح و فلاح را در استقلال خود می‌داند، در امنیت خود می‌داند؛ نه در امور دیگران دخالت می‌کند نه اجازه می‌دهد که دیگران در امور آن دخالت کنند، استقلال خود را حفظ می‌کند، امنیت خود را حفظ می‌کند، امانت خود را حفظ می‌کند و دیگران را در سایه استقلال و امنیت و امانتِ خود نگه می‌دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی جماران، تاریخ انتشار:۱ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۵۸۸۹۹۳، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین