پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
جواد فروغی در خصوص عملکرد تیراندازی در سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته با حضور در رقابت‌های جهانی برزیل برای تیراندازی آغاز شد که بعد از آن در خرداد ماه در مسابقات جهانی آذربایجان و مسابقات جهانی مصر شرکت کردیم که نتیجه تیراندازان هم قابل قبول بود. ما انتظار داشتیم که اعزام‌های تیم ملی تیراندازی به مسابقات بیشتر باشد، اما به دلیل مشکلات مالی که در فدراسیون وجود داشت چند اردوی تدارکاتی و رقابت‌های جهانی را از دست دادیم. این موضوع تنها برای تیرانداز‌ها آسیب زا بود و در حال حاضر هم چیزی که باعث شده است تا تیراندازان کشورمان در رنکینگ جهانی با افت چشمگیری مواجه شوند فقط و فقط عدم اعزام به مسابقات بین المللی است که در این میان به واقع دودش به چشم ورزشکار می‌رود.

شعار سال: قهرمان المپیک توکیو گفت: ما اگر بهترین تیرانداز هم باشیم، اما اعزام نشویم و یا تعداد اعزام‌های کمی داشته باشیم، قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.

جواد فروغی در خصوص عملکرد تیراندازی در سال ۱۴۰۱ و آغاز سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: اول از همه فرا رسیدن سال ۱۴۰۲ را به همه مردم ایران تبریک عرض می‌کنم و همانطور که بهار با خود سرسبزی می‌آورد. همواره دل مردم کشورمان هم سرسبز باشد و پر از موفقیت و شادی برای مردم کشورمان رقم بخورد. سال گذشته با حضور در رقابت‌های جهانی برزیل برای تیراندازی آغاز شد که بعد از آن در خرداد ماه در مسابقات جهانی آذربایجان و مسابقات جهانی مصر شرکت کردیم که نتیجه تیراندازان هم قابل قبول بود. ما انتظار داشتیم که اعزام‌های تیم ملی تیراندازی به مسابقات بیشتر باشد، اما به دلیل مشکلات مالی که در فدراسیون وجود داشت چند اردوی تدارکاتی و رقابت‌های جهانی را از دست دادیم. این موضوع تنها برای تیرانداز‌ها آسیب زا بود و در حال حاضر هم چیزی که باعث شده است تا تیراندازان کشورمان در رنکینگ جهانی با افت چشمگیری مواجه شوند فقط و فقط عدم اعزام به مسابقات بین المللی است که در این میان به واقع دودش به چشم ورزشکار می‌رود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ از لحاظ کمی و کیفی با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بودیم، اما در مجموع خروجی حضور تیراندازان در رقابت‌های بین المللی سال ۱۴۰۱ قابل قبول بود و با توجه به این که جایگاه ایران در جهان ارتقا پیدا کرده است انتظارات بهتری داشتیم، اما در همین حد هم قابل قبول بود. امیدوارم در سال ۱۴۰۲ این موضوع برای تیراندازان جبران شود تا بتوانیم بهتر و بیشتر خودمان را نشان دهیم.

* اگر بهترین تیرانداز هم باشیم و به مسابقات اعزام نشویم با مشکل مواجه خواهیم شد

قهرمان المپیک با اشاره به لغو اعزام‌های تیم ملی تیراندازی در سال گذشته گفت: ما اگر بهترین تیرانداز هم باشیم، اما اعزام نداشته باشیم و یا تعداد اعزام‌های کمی را داشته باشیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد. در واقع به هر میزانی که رقابت‌های بین المللی را از دست می‌دهیم به همان میزان هم شاهد افت رنکینگ تیراندازان خواهیم بود. اگر یک تیرانداز قرار باشد ۳۰ تا ۵۰ درصد مسابقات بین المللی را حضور نداشته باشد قطعا به همان میزان بلکه بیشتر در رنکینگ جهانی دچار افت خواهد شد. این موضوع هم مسئله‌ای است که از توان ورزشکار خارج است همه این موضوعات به سیاست‌های موجود در فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برمی‌گردد.

* برای اینکه حرفی برای گفتن داشته باشیم باید سطح آمادگی خودمان را بالا نگه داریم

فروغی درباره سال ۱۴۰۲ و شانس کسب سهمیه المپیک توسط تیراندازان عنوان کرد: ما در سال ۱۴۰۲ مسابقاتی را داریم که از هر نظر برای ما حائز اهمیت است. تنها ۳ مسابقه جهانی داریم که در این رقابت‌ها سهمیه‌های المپیک پاریس توزیع خواهد شد. اولین مسابقات ما هم که سهمیه المپیک دارد مردادماه سال ۱۴۰۲ است و بعد از آن‌ها بازی‌های آسیایی هانگژو را خواهیم داشت که همه این مسابقات از اهمیت‌ها خاص خود برخودار هستند و نیازی به توضیح بیشتری ندارند. چیزی که برای ما مهم است حضور در مسابقات قبل از این مسابقات است تا بتوانیم خود را به خوبی محک بزنیم و آماده رقابت‌های اصلی شویم. اگر می‌خواهیم در رقابت‌های بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید سطح آمادگی خودمان را بالا نگهداریم تا دست خالی از رقابت‌ها بازنگردیم.

* اگر مانند سال گذشته با لغو اعزام روبرو شویم به آینده خوش بین نخواهم بود

وی تصریح کرد: اگر امسال هم به مانند سال گذشته با عدم اعزام به رقابت‌های بین المللی روبه رو شویم به شخصه به آینده خوش بین نخواهم بود. کسب ۶ سهمیه المپیک اوج کار تیراندازی در کشورمان بود که امیدوارم با تلاش مسئولان فدراسیون این اتفاق مثبت رقم بخورد و بتوانیم امسال رکورد کسب سهمیه را بشکنیم و حتی بیشتر از ۶ سهمیه دوره قبل به دست آوریم.

* حمایت مسئولان از ورزشکاران موسمی شده است

قهرمان المپیک در پاسخ به این سوال که بعد از المپیک توکیو انتظار می‌رفت توجهات به ورزش تیراندازی بیشتر شود، ولی چنین نبوده و حمایت از تیراندازان صورت نگرفته است، گفت: ببینید این نوع حمایت‌ها وتشویق کردن‌ها چیزی نیست که مربوط به امروز باشد. این موضوع چندین و چندسال است که ادامه دارد و من به چنین حمایت‌هایی، حمایت‌های موسمی می‌گویم. دقیقا هر زمانی که فصل برداشت است سر و کله رئیس و روسا پیدا می‌شود و همه به فکر ورزش می‌افتند. آن زمان همه مسئولان به‌به و چه‌چه کنان به دنبال ورزشکاران هستند، اما زمان مقطعی این موسم که به پایان می‌رسد انگار نه انگار ورزشکاری وجود دارد. برای هیچ مسئولی مهم نیست که ورزشکار کجاست و چه کار می‌کند؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر: ۴۰۲۰۱۱۵۰۷۱، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین